"Jeg kan godt lide, at de virker meget nede på jorden. De er til at tale med, og de er meget lydhøre. For os, en lille forening, der ikke har et stort budget, var de det helt rigtige valg."

- Målet
- Løsningen
- Fordelene
Hvem er Holbæk Jazzklub?
- Holbæk Jazzklub åbnede dørene i 1955 og er dermed en af Danmarks ældste jazzklubber.
- Jazzklubben er en ikke-kommerciel forening, og dens primære formål er at give danskerne deres ’jazz-fix’.
- Holbæk Jazzklub drives af en dedikeret bestyrelse, der består af syv medlemmer samt to suppleanter.
Holbæk Jazzklub er en stolt klub med en masse gamle traditioner, hvoraf nogle kan spores helt tilbage til klubbens ’fødsel’ i Ruder Konges tid. Et grundlag som er med til at vise, at klubbens bestyrelse ved, hvad de laver.
"Når man går ind og kigger på en hjemmeside, som ser lidt hjemmelavet ud, så tænker man: Hvad med resten? Er det også noget hjemmelavet noget?"
Hvorfor valgte Holbæk Jazzklub Aveo?
Et er, at man har styr på, hvad man laver. Noget andet er, om ens publikum er klar over, at man ved, hvad man laver. Hvis vi spoler tiden tilbage til før Holbæk Jazzklub kendte Aveo, så var det ikke tilfældet. For hjemmesiden sad fast i 90’erne og formåede ikke at give klubben den rette promovering.
Derfor opstod drømmen om en ny, moderne og brugervenlig hjemmeside hos klubben, og det var her at bestyrelsesmedlem Dannie tog fat i os!
"Jeg kan godt lide, at de virker meget nede på jorden. De er til at tale med, og de er meget lydhøre. For os, en lille forening, der ikke har et stort budget, var de det helt rigtige valg."
Matcher din hjemmeside din forretning?
Det med at have en hjemmeside, som er lidt af et fortidslevn, er et scenarie, som mange mindre foreninger finder sig selv i. De driver et professionelt foretagende, som de gerne vil, og også bør, anerkendes for. Men det er svært, hvis ikke hjemmesiden afspejler denne professionalisme.
”Når man går ind og kigger på en hjemmeside, som ser lidt hjemmelavet ud, så tænker man: Hvad med resten? Er det også noget hjemmelavet noget?”, siger Dannie fra Holbæk Jazzklub
Uanset hvor stor eller lille ens forening er, så er det guld værd at have en professionel hjemmeside, som sælger den bedst muligt. Det har Holbæk Jazzklub nu fået med den nye hjemmeside, hvor både nuværende og fremtidige gæster kan orientere sig om kommende koncerter, følge med i hvad der sker i klubben og læse om jazzklubbens historie.
"Vi stiller store krav til vores kunstnere og det, de sender til os. Så hvorfor skulle vi ikke stille de samme krav til os selv? Der skal være en rød tråd i det, vi laver."
De kan gøre det, de er gode til, fordi vi gjorde det, vi er gode til.
Holbæk Jazzklub ved alt om jazz og det er deres ypperste ekspertise. Den ekspertise hjælper dog desværre ikke så meget, når man står og skal bruge en ny hjemmeside. Derfor kontaktede Holbæk Jazzklub os, for hjemmesideopsætning er nemlig lige præcis et af vores ekspertiseområder.
Det er vigtigt, at siden hele tiden følger med det, som Holbæk Jazzklub laver. For at den kan det, så er det essentielt, at hjemmesiden er nem at opdatere. Det er en af fordelene ved at vælge et professionelt web- og marketingbureau som os. For her får du, ligesom Holbæk Jazzklub, en løsning, som er lavet til dig og din forretning – og oveni det muligheden for at ringe til os, hvis du har brug for hjælp eller rådgivning.
"Man kan sagtens selv downloade WordPress, men man bruger hurtigt meget tid på det. Og går noget galt, hvem skal man så også lige ringe til?"
Fra A til Z
Dialog er nøglen til et godt samarbejde og et godt samarbejde er vejen til et godt resultat. Og første step i vores samarbejde med Holbæk Jazzklub var netop også, at vi tog en dialog og forventningsafstemte hele processen.
Herefter startede opbygningen af hjemmesiden, hvor Dannie sammen med en af vores dygtige designere fik snakket om det visuelle udtryk og materiale til den.
En af udfordringerne hos Holbæk Jazzklub var, at de havde en stor mængde af materiale, som skulle overføres fra den gamle hjemmeside til den nye. Men det var ikke en udfordring, som var ny for os, og problemet blev derfor hurtigt løst af den tilknyttede designer.
“Vi fik et rigtig godt projektoplæg, som man kunne forholde sig til. Vi vidste hvilke faser, vi gik ind i, og hvad vi skulle forvente”, fortæller Dannie fra Holbæk Jazzklub, inden han fortsætter: “Vi brugte en times tid på at snakke med en designer, som var både flink og lydhør over for vores ønsker”.
“Efterfølgende lavede han et oplæg, som vi godkendte – og så gik han ellers i gang med at designe. Og så gik der ikke særlig lang tid, før det hele faktisk var oppe at køre”.
Resultatet er en perfekt kulmination af den ovenstående proces. Holbæk Jazzklub har nemlig fået en moderne, brugervenlig og flot hjemmeside, som perfekt afspejler, hvem de er. Og som samtidigt er nem for dem at arbejde videre med på egen hånd.