"Vi har fuld tiltro til, at Aveo er de helt rigtige til at hjælpe os med at forsætte vores vækst."
MATHIAS - indehaver Vinfordig.dk
- Målet
- Løsningen
- Fordelene
Hvem er Vinfordig?
I 2014 startede Marco og Mathias Vinfordig.dk – en webshop med fokus på vin og gourmet. Senere besluttede de dog at åbne en fysisk butik i Brørup og lægge alt fokus her, fremfor på webshoppen. Med tiden blev Vinfordig.dk mere og mere populære på Facebook, og i den forbindelse steg efterspørgslen fra alle dele af landet. Marco og Mathias besluttede derfor, at de ville have gang i deres webshop igen.
Tid til en ny webshop
Web- og markedsføringsbranchen er ikke altid lige nem at navigere i. Det er ikke alle i branchen, som leverer gode resultater, overholder deres aftaler, og tager ansvar. Det har Marco og Mathias fra Vinfordig.dk desværre måtte erfare på den hårde måde, første gang de fik lavet en webshop. Her endte de med en webshop, der ikke levede op til deres forventninger, og som var svær for dem at arbejde med.
Da Marco og Mathias kontaktede os, havde de derfor naturligvis en vis portion skepsis og en del krav til os som samarbejdspartner.
“Vi var på udkig efter en partner, som var dansk, og som havde et kontor, hvor vi kunne komme på besøg. Vi havde nogle helt faste kriterier, og dem opfyldte Aveo.” – Mathias Bruhn, indehaver af Vinfordig.dk
Heldigvis levede vi op til alle deres krav, og en af vores dygtige webdesignere sat på sagen. Vinfordig.dk’s gamle webshop, skulle opdateres og overføres til WordPress.
Et klart krav for Marco og Mathias var, at deres nye webshop skulle være nem at arbejde i. Det skulle altså ikke tage oceaner af tid at oprette varer, ændre tekster, justere design osv.
“Vi har fået en webshop med en backend, som vi selv kan arbejde i. Og det var det vigtigste for os, for nu har vi mere tid til at lave andre vigtige ting”
Mathias bruhn
Indehaver af Vinfordig.dk
Hos Aveo bruger vi altid WordPress, og det er der mange årsager til. Men vigtigst af alt er det fordi, det gør det nemt for vores kunder efterfølgende at bruge deres hjemmesider eller webshops.
Vi ved, at videoer virker
Da webshoppen var kørende, besluttede Marco og Mathias at lade os bidrage til deres markedsføring. Derfor fik de tilknyttet en markedsføringsspecialist, som de kunne spare med, og som kunne hjælpe dem med at løfte Vinfordig.dk til nye højder.
Alt vores erfaring viser, at videoer klarer sig langt bedre end billeder på sociale medier. Derfor opfordrede vi Marco og Mathias til at producere endnu mere video, hvor de eksempelvis præsenterede nogle af deres produkter.
”Vi havde en masse ideer, men havde brug for hjælp til det strategiske. Vi vidste ikke, hvordan vi bedst kom igennem til flest mulige kunder"
Mathais Bruhn
Indehaver Vinfordig.dk
Marco og Mathias havde allerede vist sig at være karismatiske naturtalenter foran et kamera. Og de har banket en fed gin-bar op, som siden har dannet kulisse i mange af videoerne til Facebook. Samtidigt oplevede Vinfordig.dk stor succes med et nyt koncept; drinkskasser. Særligt populære blev kasserne med drinks inspireret af klassiske is som Kung Fu, Champagnebrus og Københavnerstang.
Marco og Mathias skyder selv videoerne i deres butik. Vi sørger for undertekster, annonceopsætning, annoncetekster, målgrupper osv. Det sparer Marco og Mathias for en masse tid, samtidigt med at de opnår et langt større potentiale med de videoer, de laver.
”Vi har med tiden fået et stort kendskab til Vinfordig.dk’s målgruppe. Det gør, at vi har rigtig gode muligheder for at målrette annoncer til dem, som er mest tilbøjelige til at købe. Vi ved hvem målgruppen er, og hvad de gerne vil have. Det skaber gang på gang gode resultater” – Mette Pedersen, Head of Social & Content.
Kombinationen af de eftertragtede drinkskasser, det populære videoformat og målrettet annoncering til de mest attraktive målgrupper viste sig at være den perfekte markedsføringscocktail. Vinfordig.dk fik slået sit navn fast, der kom et væld af besøgende på webshoppen, og i sidste ende skaber det rigtig mange salg.
”Det har virkelig taget fart. Vi får langt mere ud af vores videoer, og vi får rigtig meget salg gennem vores annoncering på Facebook”
Mathais Bruhn
Indehaver Vinfordig.dk
Målrettet markedsføring gør forskellen
De penge som Vinfordig.dk bruger på Facebook-annoncering, er en rigtig god investering. De får nemlig i snit pengene igen 10 gange.
Og på retargeting annoncer, som rammer, dem som tidligere har vist interesse for Vinfordig.dk og deres produkter, får Vinfordig.dk pengene igen helt op til 14 gange. Facebook annoncering er med tiden blevet en vigtigere og vigtigere del af Vinfordig.dk’s markedsføring.
Markedsføring der når hele vejen rundt
Gennem tiden er vores samarbejde vokset, og det tæller nu også; nyhedsbreve, Google Ads, tekstforfatning, SEO og meget mere. Når man som Vinfordig.dk vælger at få os til at stå for flere forskellige områder, har det mange fordele. Vi lærer virksomheden at kende i dybden og sikrer, at de forskellige aktiviteter spiller bedst muligt sammen.
”Vi har fuld tiltro til, at Aveo er de helt rigtige til at hjælpe os med at forsætte vores vækst.” – Mathias Bruhn, indehaver af Vinfordig.dk.