Hent vores e-bog

Marketing for hjemmesider – hvordan og hvorfor?

I dag foregår en betragtelig del af vores forretninger og køb online. Det er derfor helt naturligt, at mange virksomheder er online. Det er de med hver deres hjemmeside, hvor de prøver at få fat i kunderne. Så hvis du står som ejer af den flotteste hjemmeside, og måske tilbyder den fedeste ydelse, så er det desværre ikke en garanti for, at kunderne vælger dig.
Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Hvad finder du i e-bogen?

Du bør markedsføre din forretning og derunder din hjemmeside. Ingen tvivl om det. Din hjemmeside fungerer som dit digitale visitkort, og ligesom du deler printede visitkort ud til potentielle kunder, så skal du også dele dit digitale visitkort ud til potentielle kunder. Det gør du med digital markedsføring. Digital marketing er dog ikke en enkelt ting. Der flere platforme og typer af markedsføring, du kan gøre brug af – og det er netop dem, vi vil gå i dybden med i e-bogen her.
Vi kommer bland andet ind på:

Et udpluk af indholdet

Vi har allerede understreget, at digital markedsføring er meget mere end blot en enkelt annonce på internettet. Der er en hel verden af forskellige muligheder for at fange dine potentielle kunders opmærksomhed. Her har vi kort uddybet nogle af de markedsføringskanaler, som vi kommer omkring i e-bogen.

SEO er et vigtigt værktøj, hvis du gerne vil have, at din hjemmeside skal vises som en af de første resultater på Googles søgeliste. SEO går kort fortalt ud på, at man indskriver de helt rette ord og vendinger i sine tekster.
Med Facebook-annoncering har du mulighed for at nå ud til de helt rette personer. Facebook’s annonceringsværktøj, Facebook Business Manager, lader dig nemlig specificere dine målgrupper ved hjælp af værktøjer som Facebook Pixel.
LinkedIn er den helt oplagte annonceringsplatform, hvis du arbejder B2B. På LinkedIn har du muligheden for fx at målrette din annoncering efter bestemte jobtitler, virksomhedsstørrelser eller brancher, hvilket er meget nyttigt, hvis du gerne vil ramme rigtigt med din B2B annoncering.
E-mail marketing er gratis annoncering – det koster ingen annoncekroner, og det er jo ret skønt. E-mail marketing lader dig samle op på dine varmeste leads, nemlig dem der har tilmeldt sig dit nyhedsbrev og dermed vist interesse for din virksomhed.

Få gang i den digitale markedsføring

E-bogen her tager dig med på rejse igennem en lang række af forskellige digitale markedsføringsformer, du bør kende til som erhvervsdrivende hjemmesideejer.
Vi håber, at denne e-bog kan give dig mod på at kaste dig ud i processen med, at få din egen virksomhed ud på de digitale platforme.

Skal du ud på en digital rejse?

Det kan måske virke en kende uoverskueligt at skulle sætte gang i den digitale markedsføring med alle de forskellige muligheder og valg, som man har og skal træffe. Men det ændrer ikke på det faktum, at du som erhvervsdrivende virkelig bør gøre det. Det gælder ikke kun for hjemmesideejere, men for alle virksomhedsejere som befinder sig online. For hvad end du har en hjemmeside eller en webshop, så gælder det om, at få den ud til dine potentielle kunder.
Derfor har vi samlet en række guides, som forhåbentlig kan hjælpe dig på vej. Uanset hvilken del af rejsen du befinder dig på. Så hvad end du overvejer, om du skal have en ny hjemmeside eller gerne vil i gang med at markedsføre din webshop, så vil vi meget gerne hjælpe dig.
Tag et kig på vores guides nedenfor og se, om der ikke er en, som passer til dit digitale eventyr.

Se også...