Hent vores e-bog

Marketing for webshops – hvordan og hvorfor?

Det er ikke til at komme udenom, at verden hele tiden bliver mere digitaliseret. Det gælder i høj grad også, når det kommer til forretning og handel. Nu når du er nået ind på den her side, så betyder det sikkert også, at du selv er i gang med en digital webshop rejse – eller måske har planer om at starte en.
Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Hvad får du med fra e-bogen?

Digital markedsføring er ikke bare en enkelt ting. Det er nærmere et helt felt af forskellige discipliner. Og hvor der i atletik fx findes alt fra stangspring til 100-meter løb, så finder du inden for digital markedsføring discipliner indenfor alt fra Google til nyhedsbreve. Men bare rolig, her i e-bogen har vi listet de forskellige marketingdiscipliner op til dig, så du stille og roligt kan gennemgå dem og finde frem til den markedsføring, der passer til dig og din webshop. Vi kommer bland andet ind på:

Et kig på indholdet

Der er en del at tage stilling til, når man skal til at markedsføre sin webshop. Det er der slet ingen tvivl om. Men det må ikke afholde dig fra at tage markedsføringshandskerne på – for arbejdet kan i høj grad betale sig. Nedenfor giver vi dig et lille kig ind i nogle af de fordele de forskellige marketingdiscipliner.
Når du ejer er en webshop, så er Google Ads altid en god ide. Google Ads kan sende din webshop og produkter opad på Google og tættere på dine potentielle kunders klik.
Med god SEO bliver du mere synlig på Google. Og det er alfa og omega, hvis du gerne vil have, at kunderne skal vælge din webshop frem for din konkurrents. Med SEO får du indskrevet de helt rigtige ord i dine tekster. De ord der gør, at din webshop kommer højere op på Google’s søgeliste.
Utrolig mange mennesker bevæger sig dagligt rundt på Facebook, også selvom de måske ikke vil stå ved det. Derfor er det helt oplagt, at dine produkter bliver vist for dem i forbindelse med eftermiddagens ’tur’ ned af Facebook væggen. Samtidig kan du med Facebook annoncering målrette dine annoncer meget specifikt mod den helt rette målgruppe.
Instagram annoncering minder i meget høj grad om Facebook annoncering – du kan specificere målgrupperne og ramme folk, der hvor de er. Instagram er et meget æstetisk medie, så hvis du har smukke produkter, billeder og videoer – så er det bare om at komme på Instagram.
Content er indhold. Det lyder måske ikke som en af de klassiske markedsføringsdiscipliner, men det er det. For teksten på din webshop er med til at afspejle din webshop – er den troværdig, professionel eller noget rod? Det er alt sammen afgørende for, om folk vil købe noget hos dig.

Skyd din digitale markedsføring i gang

E-bogen har fokus på at skabe et godt overblik over nogle af de forskellige typer af digital markedsføring, som du som webshop-ejer kan give dig i kast med.
Vi håber, at den kan hjælpe dig med at finde ud af, hvilken markedsføring der passer til dig og din webshop. Samtidig håber vi, at den giver dig modet til at gå i gang med processen med digital markedsføring – for der er ingen tvivl om, at det bør du!

Skal du ud på en digital rejse?

Det er ikke kun det at markedsføre en webshop, som nogle gange kan virke lidt overskueligt. Det samme gælder, hvis du fx skal have en ny hjemmeside eller gerne vil sørge for at dine potentielle kunder kan finde din nye hjemmeside eller webshop. Netop derfor har vi samlet en række guides til dig, som forhåbentlig kan hjælpe dig på vej, på lige præcis den del af rejsen, som du befinder dig på. Så hvad end du overvejer, om du skal have en ny hjemmeside eller gerne vil i gang med at markedsføre din webshop, så vil vi meget gerne hjælpe dig.
Tag et kig på vores guides nedenfor og se, om der ikke er en, som passe til dit digitale eventyr.

Se også...