Forretningsbetingelserne er gældende ved enhver aftale mellem Auxo ApS (”Auxo”) og kunden (“Kunden”), hvorfor det anbefales, at De som kunde læser betingelserne grundigt igennem.
1.1 Auxo er et web- og marketingbureau. Auxo udarbejder hjemmesider og webshops (”Webløsning), bistår Kunden efterfølgende bl.a. med hosting og support af Webløsningen samt online markedsføring på bl.a. Google og sociale medier.
2. Aftalegrundlaget
2.1 Betingelserne udgør sammen med Auxos tilbudsmateriale, inkl. mailkorrespondance og ordrebekræftelser, det samlede aftalegrundlag for Auxos salg og levering af serviceydelser til Kunden. Nedenfor i pkt. 3 beskrives de typiske services, som Auxo tilbyder.
2.2 Kundens køb af en service kan ske ved både skriftlig og mundtlig accept af Auxos tilbud.
Kundens angivelse af særlige vilkår i e-mails mv. anses ikke som en fravigelse af betingelserne, medmindre Auxo udtrykkeligt og skriftligt har accepteret disse.
3.1.1 Auxo leverer en Webløsning udarbejdet i open source CMS’et WordPress eller Drupal. Kunden kan efterfølgende let redigere, vedligeholde og videreudvikle Webløsningen.
3.1.2 Kunden modtager efter en dialog med Auxo en fast pris (fremgår af tilbudsmaterialet/ordrebekræftelsen), som baseres på Auxos vurdering af, hvor lang tid det tager at lave Webløsningen og dens omfang bl.a. ud fra antal undersider. Kunden vil ikke uden forudgående aftale modtage ekstra opkrævning.
3.1.3 Har Kunden ønsker til specifikke funktioner eller ønsker til udvidelser af opgaven undervejs, f.eks. funktioner eller øget omfang af Webløsningen, vil det øge opgavens omfang, og Kunden vil kunne vælge, om Kunden ønsker at tilkøbe de antal timer, der kræves for, at Auxo kan udføre dette.
3.1.4 Kunden vil efter opgavens start have en dialog med en designer hos Auxo omkring Webløsningens design, som Kunden efterfølgende vil kunne få rettet, indtil Kunden er tilfreds. Kunden vil ikke kunne afvige markant fra det oprindeligt aftalte design efterfølgende uden at foretage tilkøb af timer. Den løbende korrigering af designet vil i øvrigt ske efter et rimelighedsprincip ift. omfanget af rettelser.
3.1.5 Webløsningen er funktionel på gængse nyere enheder, som er 2 år eller nyere samt seneste version af browsere, som driftes. 3.1.6 En Webløsningsopgave forventes at tage højest 60 dage. De 60 dage begynder at løbe ved accept af opgaven.
3.1.7 Betaling forfalder i 2 rater – 1. rate ved igangsættelse af opgaven og 2. rate ved overdragelse af Webløsningen eller efter 60 dage, jf. også pkt. 4.4. Evt. aftalte abonnementer, såsom hosting, forfalder samtidig med 2. rate. Såfremt Kunden ikke betaler 1. rate rettidigt, forfalder 2. rate samt evt. aftalte abonnementer straks til betaling, og Auxo kan kræve betaling ved inkasso, jf. pkt. 4.10, af både 1. og 2. rate samt evt. abonnementer. Såfremt at en forsinkelse af opgaven skyldes Kundens forhold, er Auxo efter forløbet af de 60 dage således berettiget til – efter at have rykket Kunden én gang – at overdrage Webløsningen og fakturere Kunden.
3.1.7.1 En overdragelse af Webløsningen betyder, at Kunden får login til Webløsningen. Det vil enten ske når 1) opgaven afsluttes, og Webløsningen er online på Kundens domæne, eller 2) når Kunden ønsker at lægge indhold, såsom produkter, ind på et testdomæne, og Auxos arbejde er udført foruden at lægge den online på Kundens domæne og andre småting, eller 3) Auxo ikke modtager svar fra Kunden og derfor vurderer, at Kunden ikke har interesse i at færdiggøre Webløsningen.
3.2.1 Hosting & Support er et abonnement, som automatisk fornyes, som indebærer to dele; 1) Hosting af webløsningen således at den er tilgængelig online, samt 2) opdateringer af webløsningen, løbende overvågning af Kundens webløsning samt adgang til Auxos support på telefon og mail såsom hvordan Kunden kan redigere Webløsningen ift. tekst og billeder. Mængden af support sker efter et rimelighedsprincip. Ønsker Kunden, at Auxo udfører konkrete opgaver på Webløsningen, anses dette som arbejde udenfor supportaftalen, og der faktureres særskilt, se på pkt. 3.5. Prisen på ydelsen afhænger af Webløsningens omfang og vil fremgå af tilbudsmaterialet. Når Kunden køber denne aftale gennem Auxo, er Auxo databehandler for Kunden. Se hertil pkt. 10 og vores databehandleraftale.
3.2.2 Der vil på enhver hostingløsning være en bestemt tilgængelig mængde ressourcer, hvorfor der er en begrænsning i form af pladsforbrug, trafik og processorkraft. Kunden har dog mulighed for at opgradere ressourcerne ved behov.
3.2.3 Auxo kan ikke drages til ansvar for nedetider, som skyldes Auxos serverleverandørs forhold, ligesom Auxo ikke kan garantere specifikke oppetider for Kundens Webløsning. Se hertil også pkt. 9.2 og frem.
3.2.4 Auxo forbeholder sig retten til at måtte sætte Kundens hostingaftale på pause, såfremt det kan påvises, at Kunden eller Kundens Webløsning udgør en skadevoldende adfærd på serveren herunder – men ikke begrænset til – udsendelse af spam, højt forbrug af ressourcer eller usikker software, som giver uvedkommende adgang. Adgangen vil være på pause, indtil problemet er fejlfundet og løst af Kunden.
3.2.5 Webløsningen opdateres jævnligt til senest tilgængelige version, medmindre der dermed vil opstå kompatibilitetsproblemer med den resterende Webløsning.
3.2.6 Det primære ansvar for Webløsningen påhviler Kunden. Auxo bestræber sig dog på at udbedre evt. fejl forårsaget af Kunden selv eller tredjepart, herunder personer, plugins og services, men er ikke forpligtet hertil. Udbedring af sådanne fejl faktureres særskilt.
3.2.7 For så vidt angår bindingsperiode og opsigelsesperiode se pkt. 5.
3.3.1 Servicen ”Internetdomæne” er et abonnement, som automatisk fornyes, da Kunden løbende lejer f.eks. et ”.dk”-domæne hos en domæneregistrator, som der årligt skal betales til. Kunden kan i forbindelse med en ny webløsning købe Auxo til at oprette og købe et internetdomæne til Kundens virksomhed. Auxo vil således stå som ejer samt fakturere Kunden løbende for at leje dette domæne. Prisen på et internetdomæne afhænger af, hvilken endelse domænet har, såsom ”.dk”.
3.3.2 Kunden kan til enhver tid overtage ejerskabet over sit domæne, såfremt Kunden har betalt rettidigt, og ingen services tilbageholdes jf. pkt. 4.7. Ved opsigelse se pkt. 5.4, hvorefter Kunden vil få tilsendt instrukser for, hvordan internetdomænet flyttes.
3.3.3 For så vidt angår bindingsperiode og opsigelsesperiode se pkt. 5.
3.4.1 Servicen ”Online markedsføring” er et abonnement, som automatisk fornyes, da resultater med online markedsføring bedst sker ved løbende optimeringer. Med et markedsføringsabonnement vil Auxo bistå Kunden med at opnå et øget salg af Kundens produkter og/eller ydelser. Dette gøres igennem medier såsom Google Ads, SEO og annoncering på sociale medier. Når Kunden køber Online markedsføring, er Auxo databehandler for Kunden. Se hertil pkt. 10 og vores databehandleraftale, som Kunden accepterer, såfremt aftale om Online markedsføring indgås.
3.4.2 Kunden vil indledningsvist have en dialog med Auxo omkring indsatsen. Kunden vil herefter modtage en pris, som baserer sig på Auxos estimering af, indsatsens omfang. Denne pris er fast, og Kunden vil ikke modtage yderligere opkrævning, medmindre andet aftales. Auxo vil herefter eksekvere strategien og løbende optimere i samarbejde med Kunden. Såfremt Kunden undervejs øger indsatsens karakter, og arbejdets omfang øges for Auxo, vil Auxo tilbyde Kunden at opgradere aftalen således at aftalen stemmer overens med den forventede indsats.
3.4.3 At få succes med online markedsføring kræver et samarbejde, og for at opnå bedst mulige resultater vil Kunden skulle give Auxo inputs til markedsføringen baseret på Kundens viden om Kundens forretning. Kundens endelige resultater vil i høj grad være afhængig af, hvor attraktiv Kunden og dens forretning er på markedet, hvorfor Auxo ikke kan stille nogen garanti for specifikke resultater.
3.4.4 For så vidt angår bindingsperiode og opsigelsesperiode se pkt. 5.
3.5.1 Auxo tilbyder Kunden enkeltstående opgaver såsom grafik, webudvikling, ekstra funktioner, tekstforfatning, redigering på Kundens Webløsning, ekstra rettelser af Kundens Webløsning mm., på timebasis eller ved køb af klippekort.
3.5.2 Et klippekort faktureres ved køb og er gyldig i 2 år fra købsdatoen, medmindre andet aftales særskilt.
3.6.1 Auxo fraskriver sig ethvert ansvar ved Kundens anvendelse af Auxos GDPR løsninger, herunder cookiedeklaration og cookie- og privatlivspolitik, og kan hverken gøres ansvarlig for fejl og mangler ved Kundens brug af skabeloner eller for senere regelog lovændringer, der måtte få betydning for indholdet og behovet for opdatering heraf.”
4.1 Auxo oplyser priser i sit tilbudsmateriale til Kunden.
4.2 Alle oplyste priser er angivet i danske kroner og eksklusive moms. Auxo forbeholder sig retten til at justere priser mod forudgående varsel, herunder årligt for så vidt angår abonnementer.
4.3 Faktura vil blive faktureret med 8 dages betalingsfrist.
4.4 For så vidt angår Auxos services i forbindelse med en Webløsning skal betaling ske i to lige store rater:
Såfremt Kunden ikke betaler 1. rate rettidigt, forfalder 2. rate samt evt. aftalte abonnementer straks til betaling, og Auxo kan kræve betaling ved inkasso, jf. pkt. 4.10, af både 1. og 2. rate samt evt. aftalte abonnementer.
4.5 Ved enkeltstående opgaver såsom grafik, webudvikling, ekstra funktioner, tekstforfatning, ekstra rettelser af Kundens Webløsning mm. vil Kunden blive faktureret ved opgavens start eller alternativt ved Kundens køb af klippekort. Sådanne enkeltstående eller ekstra opgaver faktureres til gældende timepris, hvor der ved køb af klippekort gives en timeprisrabat.
4.6 Betaling af abonnementsydelsen Hosting & Support skal forudbetales. Det vil fremgå af tilbudsmaterialet hvor lang en periode, der faktureres for. Se pkt. 5.1.
4.7 Betaling af abonnementsydelsen Internetdomæne skal forudbetales 1 år ad gangen, medmindre andet aftales. Se pkt. 5.1.
4.8 Betaling af abonnementsydelsen online markedsføring kan enten forudbetales eller betales i rater, dog er der krav på tilmelding af automatisk betaling. Det vil fremgå af tilbudsmaterialet hvor lang en periode, der betales for. Se pkt. 5.1.
4.9 Auxos arbejde vil først blive igangsat, når betaling for arbejdet er modtaget. Ligeledes tager Auxo forbehold for at tilbageholde sin ydelse, sætte evt. services, såsom hosting, på hold samt fakturere udestående beløb, indtil betaling har fundet sted i tilfælde af, at Kunden ikke overholder betalingsfristen.
4.10 Såfremt der ikke sker rettidig betaling, vil der blive fremsendt en rykker, hvorved der pålægges hhv. et rykkergebyr på kr. 100,00 og et kompensationsgebyr på kr. 310,00, begge pr. rykker, samt en rentetilskrivning på 2 % pr. påbegyndt måned. Herefter sker sædvanlig inddrivelse af fordringen efter inkassolovgivningens regler, og Auxo tager forbehold for i øvrigt at forfølge sit krav.
5.1 På Auxos abonnementsydelser er der en bindingsperiode. For disse services gælder følgende bindingsperioder, medmindre andet er aftalt i det tilbudsmateriale, som Kunden har modtaget fra Auxo:
Kunden kan opsige abonnementet inden en ny periode gentegnes til udløb af ovenstående bindingsperiode. Ved opsigelse inden udløb af bindingsperioden vil Kunden ikke få tilbagebetalt betalingen for den forudbetalte restabonnementsperiode.
5.2 En abonnementsaftale, såsom online markedsføring, hosting & support og internetdomæne, kan frit opsiges af begge parter skriftligt med løbende måned + 1 måned forud for datoen for den kommende bindingsperiodes fornyelse. Ved opsigelse inden udløb af bindingsperioden vil Kunden ikke få tilbagebetalt betalingen for den forudbetalte restabonnementsperiode. Eksempel: Fornyes din abonnementsbinding d. 1. marts, skal du senest opsige inden udgangen af januar.
5.3 Såfremt Kunden vælger at opgradere en abonnementsydelse undervejs i en bindingsperiode, vil bindingsperioden starte forfra og dermed starte på ny jf. 5.1 som en ny samlet aftale.
5.4 Opsigelse skal ske skriftligt og tydeligt til bogholderi@auxo.dk og med så tilstrækkelige oplysninger om Kunden, at Auxo kan identificere Kunden og aftalen, som opsiges. Desuden skal der altid nævnes hvilke services, der opsiges for.
6.1 Kunden er ansvarlig for at stille de nødvendige materialer og oplysninger til rådighed for Auxo, og at dette sker rettidigt, så Auxo kan levere den aftalte serviceydelse til Kunden rettidigt. Sådanne materialer og oplysninger kan være tekst og billeder til Webløsningen eller til annoncer til sociale medier. Auxo gennemgår ikke de modtagne materialer og oplysninger, herunder ift. kommentering af tekster, stavekontrol eller komprimering af billeder. Sådan bistand vil betragtes som ekstra arbejde, der faktureres særskilt.
6.2 Når Auxo har overdraget Webløsningen, jf. pkt. 3.1.7.1, har Kunden 30 dages reklamationsret, hvor Kunden har mulighed for at påpege mulige fejl og mangler ved Webløsningen, som ønskes udbedret. Reklamationer indgivet efter 30 dage fra overdragelsen faktureres særskilt. Reklamationsretten omfatter eks. ikke fejl eller mangler, Kunden selv har forårsaget, eller som er ønskede funktioner, der ikke oprindeligt var omfattet af opgaven.
7.1 Ophavsretten til eks. den overdragede Webløsning tilfalder Auxo. Auxo må til enhver tid benytte komponenterne i andre sammenhænge, herunder ift. idégrundlag, funktionalitet og design.
7.2 Efter overdragelse af eks. Webløsningen er Kunden selv forpligtet til at indhente samtykke og licens fra rettighedshaver til anvendelse af eventuelt ophavsretligt, designretligt, varemærkeretligt, markedsføringsretligt eller andet beskyttet materiale.
7.3 Kunden har ansvaret for, at materiale og oplysninger, som Kunden leverer til Auxo, ikke krænker tredjemands rettigheder, herunder ophavsret, og at Kunden er berettiget til at bruge materialet. Såfremt materiale er udviklet af tredjemand, skal Kunden gøre Auxo opmærksom herpå og oplyse om evt. licensbetingelser for det pågældende materiale til Auxo.
8.1 Auxo forpligter sig til at hemmeligholde enhver oplysning om Kundens forretningskoncepter, forretningsforbindelser, samt oplysninger af økonomisk eller strategisk karakter om Kunden, som i forbindelse med parternes samarbejde måtte komme til Auxos kundskab.
8.2 Auxo har ret til i eget markedsføringsmateriale at benytte Kundens navn, markedsføringsresultatet og Webløsning som reference.
9.1 Auxo forpligter sig til at levere til den aftalte tid, såfremt Kunden overholder det aftalte. Dog tager Auxo forbehold for sygdom og andre pludseligt opståede nødsituationer, force majure og lignende uden for Auxos kontrol, som Auxo ikke ved aftalens indgåelse burde have taget i betragtning og ej heller burde have indgået eller overvundet.
9.2 Auxo er ansvarlig over for Kunden for serviceydelserne efter dansk rets almindelige regler med de begrænsninger, som fremgår af aftalen og disse betingelser.
9.3. Auxo kan ikke drages til ansvar i noget tilfælde for indirekte tab, herunder – men ikke begrænset til – driftstab, tidstab, følgeskader, avancetab, datatab, goodwilltab, omdømmetab mv., som Kunden måtte lide.
9.4 Kundens erstatningskrav over for Auxo kan under ingen omstændigheder overstige summen af projektets samlede pris eller summen af Kundens betalinger for de seneste 6 måneders services iht. den mellem parterne indgåede abonnementsaftale. Hvor det er relevant, har Auxo ret til regres mod den, hvem Auxo finder ansvarlig.
9.5 Auxo kan således ikke drages til ansvar i eks, men ikke begrænset til, følgende tilfælde:
9.6 Såfremt Auxo byder ind på et projekt eller opgave, som det viser sig ikke kan laves, forholder Auxo sig retten til at annullere aftalen i sin helhed eller den del af opgaven, som ikke kan laves, mod at tilbagebetale det betalte eller en del heraf til Kunden.
10.1 I det omfang Auxo modtager personoplysninger fra Kunden som led i indsamlingen af relevante kundeoplysninger (“Personoplysningerne”), vil disse blive behandlet sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende dansk ret og EU-lovgivning. Auxo må kun anvende Personoplysningerne til de formål, som de er indsamlet til. Kunden accepterer i forbindelse med indgåelsen af et kundeforhold Auxos databehandleraftale.
10.2 Auxo anvender tredjeparter til behandling af alle eller dele af Personoplysningerne i det omfang, det er nødvendigt for at kunne udføre de aftalte serviceydelser. Når Auxo eks. leverer en Webløsning, er Auxo ikke databehandler for Kunden. Kunden er således dataansvarlig for Webløsningen og skal selv sikre, at Kunden lever op til reglerne om behandling af persondata, herunder ved at indgå databehandleraftaler med de databehandlere, som Kundens Webløsning består af. Auxos evt. bistand til Kunden iht. databehandleraftalen faktureres efter timepris, jf. pkt. 4.5. Hvis Kunden derimod køber et Hosting & Support gennem Auxo eller bistår Kunden med Online markedsføring, er Auxo databehandler for kunden. Se hertil vores databehandleraftale, som Kunden accepterer, såfremt aftale om hosting indgås.
10.3 Ansvarsbegrænsningen i pkt. 9 gælder ligeledes ift. krav i forbindelse med bl.a. brud på persondatasikkerheden, herunder krav fra registrerede samt i forbindelse med behandlinger foretaget af Auxo, som Kunden har ansvaret for.
10.4 Der henvises i øvrigt til Auxos cookie- og privatlivspolitik på www.Auxo.dk.
11.1 Auxo er berettiget til at ændre i forretningsbetingelserne eks. såfremt, at der opstår ændringer i markedsforhold eller andet. Såfremt betingelserne ændres, vil Kunden blive informeret om dette, hvor Kunden inden 20 dage har mulighed for at opsige samarbejdet med virkning pr. datoen inden, at de nye betingelser træder i kraft, mod betaling af det hidtil da af Auxo leverede arbejde. Såfremt Kunden ikke opsiger samarbejdet inden 20 dage, fortsættes aftalen med de nye forretningsbetingelser.
12.1 Såfremt en mindelig løsning ikke kan findes parterne imellem, skal enhver tviste eller uoverensstemmelse afgøres efter dansk ret med værneting i Aarhus Byret.
13.1 Auxo lægger vægt på, at oplysninger på www.Auxo.dk og i al kommunikation med Kunden, herunder tilbudsmateriale, og disse betingelser er korrekte og retvisende, men Auxo tager forbehold for tastefejl.
13.2 Betingelserne er gældende fra 2. oktober 2024 og erstatter tidligere gældende betingelser.
Ajourført 2. oktober 2024
Kontakt
Info
Ydelser
Hjemmeside
Webshop
Info
Hjemmeside
Ydelser
Webshop
Stolt sponsor af: