Opret en ny bruger i WordPress

I denne guide lærer du, hvordan du opretter nye brugere i WordPress – det kan eksempelvis være til nye medarbejdere i din virksomhed.

Ofte er man flere personer om at administrere en hjemmeside. Det kan være kollegaer eller samarbejdspartnere. Her kan man med fordel oprette en ny administrator bruger.

Hvis det har interesse, kan du også se guiden i videoform nederst på siden.

Step 1 - Find ’Brugere’ i menuen

Log ind på din WordPress-side. Tilgå menupunktet ‘Brugere‘, og klik på ‘Tilføj ny‘.

Klik på billedet for at forstørre det

Step 2 - Opret den nye bruger

Udfyld Brugernavn og E-mail felterne. Klik efterfølgende på ‘Generer adgangskode‘ for at få genereret en tilfældig adgangskode til kontoen. Denne adgangskode kan altid ændres efterfølgende.

Hvis den nye bruger skal modtage en e-mail omkring brugeroprettelsen, kan du med fordel sætte flueben i feltet ‘Send brugernotifikation‘. Denne mail giver også den nye bruger muligheden for at ændre adgangskode.

Vælger du ‘Administrator’ som rolle, vil brugeren få adgang til at ændre i alt ’bag om’ siden (også kaldet backend).

Klik på billedet for at forstørre det

Step 3 - Afslut oprettelsen

Klik nu på ‘Tilføj ny bruger‘-knappen i bunden af siden. En ny administrator-bruger er nu oprettet og kan logge ind i WordPress.

Klik på billedet for at forstørre det

Video

Du kan med fordel se emnet omhandlende ‘Tilføj ny bruger’ i vores Introduktion til WP Grundform video til venstre.

Tilbage