Opret en ny bruger i WordPress
Ofte er man flere personer om at administrere en hjemmeside. Det kan være kollegaer eller samarbejdspartnere. Her kan man med fordel oprette en ny administrator bruger.
Hvis det har interesse, kan du også se guiden i videoform nederst på siden.
Step 1 - Find ’Brugere’ i menuen
Step 2 - Opret den nye bruger
Udfyld Brugernavn og E-mail felterne. Klik efterfølgende på ‘Generer adgangskode‘ for at få genereret en tilfældig adgangskode til kontoen. Denne adgangskode kan altid ændres efterfølgende.
Hvis den nye bruger skal modtage en e-mail omkring brugeroprettelsen, kan du med fordel sætte flueben i feltet ‘Send brugernotifikation‘. Denne mail giver også den nye bruger muligheden for at ændre adgangskode.
Vælger du ‘Administrator’ som rolle, vil brugeren få adgang til at ændre i alt ’bag om’ siden (også kaldet backend).
Step 3 - Afslut oprettelsen
Video
Klik på videoen for at starte den
Du kan med fordel se emnet omhandlende ‘Tilføj ny bruger’ i vores Introduktion til WP Grundform video til venstre.