Sådan over HALVEREDE vi kundens pris pr. klik på Google Ads

I starten af året fik vi en terapeut ind som kunde i vores marketingafdeling. Målet var at få flere klienter til hans klinik og dermed fylde hans kalender op. Han fik tilkoblet vores Google Ads Ekspert Mads Balslev og i samarbejde fandt de ud af, hvilke af kundens services der skulle afsættes, hvilke søgeord der var relevante at markedsfører sig på – og til hvilket budget. Kunden havde selv bygget sin egen hjemmeside og var egentlig ganske tilfreds med sit arbejde.

De første statistikker fra kundens Google Ads konto så således ud:

Her ses der, hvordan kunden for 611 kr. fik 999 eksponeringer og 81 klik til hjemmesiden på 18 dage. Til en gennemsnitlig pris per klik på 7,54 kr.

I det løbende samarbejde, hvor Mads fik en forståelse for kundens case og løbende optimerede på Google Ads kontoen foreslog Mads, at udarbejde en ny hjemmeside til kunden. Han kunne se flere parametre på hjemmesiden som kunne blive bedre herunder:

  • Hjemmesiden og dens design så generelt outdatet ud og trængte til en opfriskning i 2018-stil
  • Kommunikationen mellem annoncerne og det indhold der var på hjemmesiden, stemte ikke helt overens – der var en ubalance i kommunikationen.
  • Google Analytics viste en lav ”time on site” samt en høj ”bouncerate”.
  • Stort set ingen ”call-to-actions” således, at den besøgende havde mulighed for at tage kontakt til vores kunde på hjemmesiden. Siden var altså mindre god til at konverterer fra besøgende til henvendelse.

“Efter jeg kontaktede jer er der specielt på Kbh- fronten sket en markant forbedring i antallet af klienter der både kontakter mig og kommer.” – Kunden

Kunden valgte at købe en ny hjemmeside hos ErhvervsHjemmesider for, at på den måde at kunne få flere henvendelser ud fra de besøg der kom på hjemmesiden.

Vores WordPress designer Jakob Boesen blev sat på som designer på projektet. Mads og Jakob havde derfor et godt udgangspunkt fra start omkring den nye hjemmeside, da Mads havde en idé omkring de ting der skulle fungerer godt ift. Google Ads kampagnen. Mads brugte derfor den viden og de data der var fra Google AdWords til, at lave en bedre hjemmeside.

Efter en måneds arbejde fik vores kunde lanceret sin nye hjemmeside.  Nedenstående udtræk fra Google Ads er efter den nye hjemmeside og baserer sig igen på 18 dage.

Her ses der, hvordan kunden for 595 kr fik 2.002 eksponeringer og 163 klik til hjememsiden på 18 dage. Til en gennemsnitlig pris per klik på 3,65 kr

Det er altså en halvering af CPC eller en fordobling af klik til samme pris

Hvordan kan en ny hjemmeside have en sådan indvirkning på Google Ads? Svaret er kvalitetsscore (klik for at læse mere fra Google selv). Google har vurderet den nye hjemmeside så markant bedre end den tidligere, at vores kunde fik lov til at betale halvdelen af hvad han gjorde før – fordi hjemmesiden nu er bedre kvalitet. Eller omvendt – han betalte dobbelt så meget før ved at have en hjemmeside, som havde en lav kvalitetsscore på Google.

Resultat? Vores kunde fik endnu flere henvendelser – og endnu billigere. Oven i købet fik han en ny og moderne hjemmeside, der bedre fortalte om hans services og om ham – og konverterede bedre. Som bekendt arbejder vi hos ErhvervsHjemmesider.dk både med web og marketing. At kunne kombinere de to verdener giver store fordele til vores kunder, da vi kan få et bredere syn på kundens case. At vores marketingafdeling kan koordinere med vores webafdeling uden at du behøver at være et mellemled gør, at du ikke behøver bruge din tid på det – og at vi kan levere et bedre resultat. Desuden fungerer det lavpraktisk rigtig godt for vores kunder, at de kun skal ringe ind ét sted, for at komme igennem til dem der står med alt ”web” hos dem.

Simon Børsting
Partner | Head of Clients
sb@aveo.dk 69 69 11 34
Sidst opdateret:
04 / 10 / 2023
Google