Aveo ApS er fusioneret med Auxo ApS og CVR-nr er ændret til 34877939. Der sker ingen ændring med eksisterende aftaler

Silkeborg IF

Digitalt samarbejde i Superligaklasse

ROAS (Annonceafkast)

7.32

Konverteringsrate

5.95 %

CPM (Pris pr. 1000 eksponeringer)

43.3

Aveo stod for:

Firmanavn:

Silkeborg IF

Kontaktperson:

Michael Ravn - Kommunikationsdirektør

Lokation:

Online & Fysisk

Størrelse:

+50 medarbejdere

Service/produkt:

Fodbold & Events

Hjemmeside:

Hvem er Silkeborg IF?

Silkeborg IF Fodbold, som i daglig tale oftest bliver kaldt Silkeborg IF eller SIF, er fodboldafdelingen i Silkeborg Idrætsforening. Silkeborg IF er den største fodboldklub i Silkeborg og har en historik, der går helt tilbage til 1917. Fodboldklubben har altså for få år siden haft 100-års jubilæum og kan kalde sig for den heldige ejer af, hvad kommunikationsdirektør Michael Ravn kalder for Danmarks smukkeste fodboldstadion.
Det fodboldstadion, Silkeborg IF holder til på, er JYSK park i Silkeborg. Her bliver en stor del af deres kampe spillet, ligesom stadionet danner ramme om spillernes daglige træning samt omklædningsrum, styrkerum, trænerlokaler og mødelokaler. JYSK park stod færdigt i sommeren 2017 og har plads til 10.000 tilskuere, hvoraf 5.800 af disse er siddepladser.
Silkeborg IF’s produkt består i at levere fremragende fodbold og skabe et godt fodboldmiljø for lokalsamfundet – Silkeborg omegn. Derudover er det naturligvis vigtigt at få tilskuer til stadionet løbende gennem billetsalget.

Redesign af hjemmeside med fokus på brugervenlighed

For mere end fem år siden tog vi de første spæde skridt i samarbejdet mellem Silkeborg IF og Aveo – og det hele startede med en ny hjemmeside. Silkeborg IF havde nemlig brug for at give deres forhenværende hjemmeside en overhaling.
Resultatet blev i første omgang en flot og brugervenlig hjemmeside – men for 2 år siden havde Silkeborg IF’s hjemmeside brug for et ansigtsløft, så den kunne blive endnu mere brugervenlig. Redesignet af hjemmesiden startede grundlæggende med, at alt indholdet skulle flyttes over i et nyt system kaldt Elementor. Det var nemlig vigtigt for Silkeborg IF at få et styresystem, der er nemt at navigere og redigere i, når fodboldnyheder skal slås op på hjemmesiden og opdateres løbende.
Derefter fortsatte redesignprocessen med at imødekomme Silkeborg IF’s nye designmanual, hvor det stod klart, at de røde og blå farver skulle skinne igennem, ligesom at de havde ønsker til en helt særlig skrifttype og et stilrent design. Silkeborg IF ville også gerne have fokus på store billeder med overlay af de røde og blå farver, som giver et godt blikfang og et professionelt udtryk.
”At være kunde hos Aveo betyder, at når vi har brug for hjælp (…), så er der hurtig og kompetent support, så vi føler os altid godt taget i hånden, og vi får løst de opgaver, vi står med. Vi kan kun anbefale Aveo som samarbejdspartner.”
– Michael Ravn, Kommunikationsdirektør hos Silkeborg IF
Når man har fået et lækkert og professionelt hjemmesidedesign, er det klart, at man som virksomhed foretrækker, at det hele fungerer upåklageligt, og at man kan sove trygt om natten. Alt det kan Silkeborg IF bryste sig over at kunne – for de har nemlig en Hosting & Support-aftale hos Aveo.
Med Hosting & Support er man sikker på, at der bliver foretaget en daglig backup af hjemmesiden, at den er sikret imod hacking, at der altid er en supporter hos Aveo at tage kontakt til, hvis noget brænder på – og meget mere.
Hjemmesidedesignet kombineret med den løbende hosting og support af løsningen gør, at Silkeborg IF’s i dag har en hjemmeside, som både de og deres fans er glade for.

Målrettet Facebook-annoncering for at sprede budskabet om SIF’s hjemmebanekampe

Samarbejdet mellem Silkeborg IF og Aveo sluttede ikke ved redesignet. I november 2021 påbegyndte Silkeborg IF nemlig en markedsføringsaftale med Aveo, som stadig er kørende. Behovet for det kom af, at Silkeborg IF gerne ville have flere tilskuere til deres kampe – udover de faste og trofaste tilskuere.
Markedsføringsaftalen mellem Silkeborg IF og Aveo består af Facebook- og Instagram-annoncering, hvor det helt store formål er at sprede budskabet om Silkeborg IF’s kommende hjemmebanekampe, så der kan komme flere tilskuere på tribunerne. Derudover var det vigtigt for Silkeborg IF at skabe et fundament for annoncering på sociale medier ved at opbygge kampagner, opsætte og håndtere tracking samt dataindsamle. Silkeborg IF’s helt store mål var at opnå en ROAS (Return on Ad Spend) på at få de penge, som de bruger på deres markedsføringsbudget, 5 gange igen.
”Det var naturligt for os at vælge Aveo som digital markedsføringspartner i den skov af potentielle bureauer, vi kunne have valgt. Simpelthen fordi vi i forvejen oplever et rigtig godt samarbejde omkring vores websiteløsning. Og man må sige de resultater, vi i fællesskab med Aveo har genereret, de dokumenterer, at det var det helt rigtige valg.”
– Michael Ravn, Kommunikationsdirektør hos Silkeborg IF
Det var vigtigt for Silkeborg IF at sælge så mange billetter som muligt, så oplevelsen af at være på JYSK park og mærke stemningen kunne nå ud til mange flere. Derfor var det gunstigt for Silkeborg IF at fokusere på marketing på sociale medier, da det er her, mange af deres potentielle kunder befinder sig.
Valget om at få Aveo til at stå for Silkeborg IF’s markedsføring kom ifølge Michael Ravn naturligt. Grunden til det er, at Silkeborg IF i forvejen havde etableret et godt samarbejdet omkring deres webløsning – og derfor ville det være fordelagtigt at fortsætte det gode samarbejde gennem markedsføring.

Markedsføringsindsats giver SIF deres penge 7,32 gange igen

Resultatet af Aveos markedsføringsindsats på bare 6 måneder har vist sig gennem et solidt afkast på annonceringen. Silkeborg IF har nemlig, siden de startede med annonceringen, haft et gennemsnitligt afkast og fået de penge, de har brugt i annonceringen, 7,32 gange igen.
”Vi har etableret et rigtig godt samarbejde med Aveo omkring digital markedsføring på sociale medier, og det har kastet nogle meget, meget flotte resultater af sig, sådan at hver gang vi bruger 1 kr. på markedsføring, så får vi en del flere kr. igen i form af øget billetsalg”.
– Michael Ravn, Kommunikationsdirektør hos Silkeborg IF
Annonceringen har været en stor succes, men det vigtigste har været at nå ud til Silkeborg og omegn for at få flere tilskuere på stadion, hvilket har medvirket til god stemning og opbakning. En masse silkeborgensere er strømmet til JYSK park for at se fremragende fodbold.
Strategien med annonceringen på sociale medier har hele vejen igennem været at køre målrettet og iøjnefaldende annoncering op til hjemmebanekampe med formålet om at sælge billetter til den gældende kamp, som står for døren.
”For at nå de her potentielle nye kunder så har vi fået skabt et rigtig godt samarbejde med Aveo, hvor vi sørger for, at vores annoncering når så bredt ud, at de her potentielle billetkøbere i høj grad også bliver aktiveret.”
– Michael Ravn, Kommunikationsdirektør hos Silkeborg IF
Faktisk har Aveos markedsføringsindsats (og Silkeborg IF’s flotte spil) gjort, at Silkeborg IF i skrivende stund er ved at slå deres egen rekord ift. tilskuertal, som tidligere har været i deres guldsæson i ’93-’94. Dét er et resultat, som både Silkeborg IF og Aveo er glade for – og ikke mindst stolte af.

Det grafiske resultat

”At være kunde hos Aveo betyder, at når vi har brug for hjælp (…), så er der hurtig og kompetent support, så vi føler os altid godt taget i hånden, og vi får løst de opgaver, vi står med. Vi kan kun anbefale Aveo som samarbejdspartner.”

– Michael Ravn, Kommunikationsdirektør hos Silkeborg IF