Aveo ApS er fusioneret med Auxo ApS og CVR-nr er ændret til 34877939. Der sker ingen ændring med eksisterende aftaler

Noutron

Sådan hjalp Aveo Noutron med at skalere deres brand

Aveo stod for:

Firmanavn:

Noutron

Kontaktperson:

Thien Vinh Luong

Lokation:

Aarhus

Størrelse:

2 ansatte

Service/produkt:

Sportsernæring

Hjemmeside:

Hvem er Noutron?

Bag den aarhusianske sportsernæringsvirksomhed Noutron står ejer og stifter Thien Vinh Luong. Han er læge og ph.d. ved Aarhus Universitetshospital. Produkterne på Noutron er udviklet med videnskabelig indsigt og skabt til atleter, der vil yde deres bedste. Idéen opstod i 2020, da Thien så muligheden for at forene sin viden om kroppen med erfaringen fra elitesport – og dermed udvikle produkter, der virkelig gør en forskel. 

Behovet for en marketing sparringspartner

Noutron har i en del år haft en webshop, som står for hele salget af deres produkter. Da Noutron tog kontakt til Aveo i starten af 2024, var det tydeligt, at de havde brug for hjælp til digital markedsføring med henblik på at vækste webshoppen samt til at tracke webshoppen og vejlede brugerne.

“Vi stod med en masse optimeringsproblematikker, fordi kunderne ikke blev vejledt gennem webshoppen. Der var for meget tab undervejs, og vi var overhovedet ikke sikre på, hvad der fungerede, fordi vi heller ikke trackede ting.”

Thien Vinh Luong, Stifter af Noutron

Aveos vigtigste og fornemste opgave var at skabe et solidt fundament for Noutrons digitale tilstedeværelse. Det første mål var at øge trafikken og skalere indsatsen med fokus på at øge omsætningen og fastholde en høj fortjeneste. Arbejdet begyndte med en stærk og målrettet strategi via Meta Ads, som senere blev udvidet til både en SEO- og Google Ads-strategi.

Specialiseret fokus på digitale tilstedeværelse

For at skabe et godt samarbejde og nå målet om at øge Noutrons digitale tilstedeværelse startede vi med at afholde et møde, hvor vi præsenterede vores idéer og vores syn på deres markedsføringsstrategi. Herefter blev der udarbejdet en målrettet strategi, der tog højde for Noutrons ønsker og behov. 

“Aveo har været sindssygt hurtige og dygtige til at fortælle os, hvad det var, vi havde brug for, og viste os, hvordan man kunne bygge endnu et element af digital markedsføring ovenpå og på den måde skalere brandet.”

Thien Vinh Luong, Stifter af Noutron

Derudover vurderede vi sammen med Noutron, at det ville være gavnligt at fokusere på Google Ads og SEO, da en målrettet strategi ville gavne deres overordnet mål om at styrke deres digitale tilstedeværelse.

Noutrons rejse fortsætter i Løvens Hule

Thien så en mulighed for at skalere brandet endnu mere og gjorde det ved at tilmelde Noutron til DR-programmet Løvens Hule. Her fik iværksætteren Anne Stampe øje på deres potentiale og valgte at investere i den aarhusianske virksomhed.

“Vi i Noutron kan godt lide at tage nogle chancer engang imellem, og en af de chancer, vi har taget, var, at vi skrev til DR-programmet Løvens Hule, og vi kom simpelthen med i programmet – og vi fik simpelthen også en investering.”

Thien Vinh Luong, Stifter af Noutron

Med en stærk løve og et ambitiøst web- og marketingbureau bag sig er der ingen tvivl om, at Noutron er på en lovende rejse mod at gøre deres brand kendt blandt både elite- og hverdagsatleter.

“Jeg er altid positiv, og jeg glæder mig i hvert fald til at have Aveo med som en partner i vores case. Det gør jeg, fordi vi ligesom har etableret en tillid til hinanden, ligesom de også gerne vil støtte mig i nogle af de valg, jeg foretager mig, så jeg ikke står helt alene.”

Thien Vinh Luong, Stifter af Noutron