Aveo ApS er fusioneret med Auxo ApS og CVR-nr er ændret til 34877939. Der sker ingen ændring med eksisterende aftaler

Instagram-shopping – er det noget for dig?

Driver du en webshop, så kunne Instagram-shopping meget vel være vejen for dig at gå

nstagram har i mange år manglet én rigtig vigtig feature for, at de kunne måle sig med de øvrige sociale medier, når det kom til organiske opslag.

Nu er tiderne dog skiftet.

På Facebook bliver der lukket mere og mere ned for, hvor langt man kan komme ud med organiske opslag på Facebook, og almindelige opslag er efterhånden kun til pynt, når det kommer til Facebook.

Er du seriøs omkring dit brand, og vil du gerne have succes med organiske opslag, skal du i stedet kigge mod Instagram.

Senest har Instagram åbnet op for “Instagram-shopping”, og hvad er det så?

Med Instagram-shopping kan du nu tagge op til 5 produkter pr. billede, og Instagram trækker selv al data fra dit produktkatalog, så du skal ikke selv oprette hvert enkelt produkt.

Det helt afgørende element er, at du med Instagram-shopping kan uploade et billede, som du plejer, og herefter kan brugerne trykke på pile ved de produkter, de finder interessante.

Instagram genererer herefter selv detaljerede billeder, produktbeskrivelser og pris af netop det produkt, som brugeren har vist interesse i. 

Samtidig er det også gjort nemt og overskueligt for brugeren at gå direkte herfra og ind på din webshop, hvor produktet kan købes.

Denne nye mulighed åbner altså for, at du kan omdanne folk fra Instagram til købere – dermed kan du udnytte deres ‘her-og-nu’ behov, og deres lyst til at få købsbehovet stillet øjeblikkeligt

Hvordan kommer du så igang med Instagram-shopping?

Instagram er ejet af Facebook, og de har opstillet 5 krav, der er en forudsætning for, at du kan få lov til at tagge dine produkter:

  • Du skal befinde dig på et understøttet marked (fx Danmark)
  • Du skal sælge fysiske varer
  • Du skal opfylde Facebooks handelspolitik
  • Din Instagram-konto skal være en virksomhedskonto
  • Den skal være knyttet til en Facebook-side

Derudover skal du også have tilknyttet et katalog, og hvis du har en WooCommerce-shop, kan du nemmest opsætte det ved hjælp af “Facebook for Woocommerce”.

Jeg har skrevet en guide til, hvordan du sætter det op.

Sådan slår du Instagram-shopping til

1. Klik på din profil

2.  Find “Kom i gang” i indstillinger

3. Klik på “Shopping”

4. Klik på “Fortsæt”

5. Vælg dit produktkatalog

6. Klik på “Færdig”

Samuel Glaes
Head of M&A Business Development
sg@aveo.dk 70 40 40 50
Sidst opdateret:
04 / 10 / 2023
Marketing