Aveo ApS er fusioneret med Auxo ApS og CVR-nr er ændret til 34877939. Der sker ingen ændring med eksisterende aftaler

De 7 dødssynder, du ikke må begå som webshopejer

Som webshopejer skal du have styr på en hel del. Og nogle gange bliver du måske nødt til at nedprioritere noget for at kunne fokusere på noget andet. Men her skal du passe gevaldigt på, for der er mange om buddet. Og hvis du begår en af webshopejerens 7 dødssynder, kan du næsten være sikker på, at det kommer til at gå ud over din forretning.

Har du mareridt om røde tal på bundlinjen? Besøgende, der forsvinder, før de bliver til kunder? Konkurrenter, der overhaler dig inden om?

Så læs med her, hvor du får 2 ting:

  1. Svaret på, hvad de 7 største synder, som du kan begå som webshopejer, er
  2. Den enkle metode til at undgå dem

Webshopejerens 7 dødssynder

Din webshop er (for) langsom. Det er sikkert noget, som du har hørt mange gange før. Og det er fordi, at det er vigtigt: Din webshop skal nemlig køre hurtigt – og allerhelst med lynets hast. En hurtig webshop med hurtige loadtider giver i sidste ende flere salg. Og det er noget, der kan mærkes på bundlinjen.

Hastigheden på din webshop hænger nemlig uløseligt sammen med hvor mange salg, som du laver. Kører din webshop langsomt, tager det lang tid at loade videoer, billeder og så videre. Og så mister du altså hurtigt den besøgende. Du har ikke selv tålmodighed til at vente på, at en webshop åbner – så hvorfor skulle en potentiel kunde have det?

Så derfor er det uhyre vigtigt, at din webshop er lynhurtig. Så du kan holde på dine besøgende og med lidt held konvertere dem til kunder.

Løsning

Er du i tvivl, om din webshop kører hurtigt nok? Så er der flere muligheder for at teste det.

Det bedste, som du kan gøre, er selv at prøve at besøge din webshop fra forskellige enheder. Du kan også få mere upartiske familiemedlemmer, venner eller kollegaer til at gøre det, hvis du vil have en second opinion.

Er oplevelsen god, eller skal du vente på, at elementerne dukker op på skærmen? 

Du kan som regel gøre din hjemmeside hurtigere ved at arbejde med caching, komprimering af billeder, reducering af scripts og server loadtider. Og det er alt sammen noget, som vi arbejder målrettet med, når vi udarbejder en webshop.

Vi har nemlig bred erfaring med at udarbejde webshops for mange forskellige kunder, og vi har derfor det perfekte udgangspunkt for at opsætte en lynhurtig webshop. Vores designere er hele tiden bevidste om at sammensætte den optimale kunderejse, så du får en højere konvertering.

Din webshop er uoverskuelig. Er det nemt at finde rundt på din webshop? Det er vigtigt, at der er tænkt på brugerfladen, når du får lavet en hjemmeside. Din webshop skal derfor være nem og meget intuitiv at finde rundt på – hellere for simpel end for kompliceret. Er din webshop ikke nem og logisk at finde rundt på, så vælger dine besøgende med stor sandsynlighed at handle hos en af dine konkurrenter.

Der kan være flere årsager til, at din webshop er uoverskuelig, og det er blandt andet noget af det, som vi kommer ind på under de andre punkter (blandt andet punkt 4 er vigtigt).

Løsning

Som vi før var inde på: Hellere for simpelt end for kompliceret. Så derfor er det et godt udgangspunkt at holde din webshop så traditionel som muligt. Din webshop er til for kundernes skyld (så at sige), så derfor skal du sørge for hele tiden at tænke kunderne og deres rejse på din webshop med ind i designet.

Så her er det sikre valg til succes at gå den sikre vej. Det lyder måske kedeligt, men der er som sagt en mening med galskaben.

Dine besøgende er nemlig vant til et bestemt struktur, og når de besøger en webshop, er de vant til en bestemt brugerflade.

Tænk eksempelvis på, hvor kurven er placeret på langt de fleste webshops – den er i højre hjørne. Så selvom du tænker, at det ser smartere ud, hvis den er i venstre, midt på eller i bunden, så gør du det sværere for brugeren. For han eller hun forventer jo netop, at den kan findes i højre hjørne. Og så gør du jo faktisk noget, der ellers er ganske simpelt, besværligt for dine kunder.

Når vi laver webshops, tager vi udgangspunkt i vores erfaring med mere end 1.100 kunder. Vi ved, hvad der virker – og det bruger vi til din fordel, når vi designer din hjemmeside. Din webshop er ikke mobilvenlig. I dag SKAL en webshop være mobilvenlig. Der er simpelthen ikke nogen vej udenom. Flere og flere shopper direkte fra deres mobil eller tablet, så derfor skal det også være nemt for dem at handle på din webshop, selvom de sidder i toget, venter på bussen eller sidder med morgenkaffen på terrassen.

Mere end 50 procent af alle ordrer på langt de fleste webshops kommer fra mobiltelefoner, og det vil du sikkert også selv kunne nikke genkende til – uanset om du allerede driver en shop, eller hvis du tænker på dine egne forbrugsvaner, når det kommer til online shopping.

Så derfor er det helt essentielt, at din webshop fungerer lige så godt og harmonisk på din computer som på din mobil.

Løsning

WordPress!

I WordPress får du flere forskellige muligheder, der kan sørge for, at din webshop er mobilvenlig. Som udgangspunkt er de temaer, som vi bruger, designet som mobilvenlige, og det samme gælder for en lang række af plug-ins, der også er med til sørge for, at din webshop fungerer optimalt fra mobilen.

Vi laver alle vores webshops i WordPress, simpelthen fordi det er den bedste løsning for vores kunder. WordPress er nemt at arbejde med for dig, og så er det nemt at gøre mobilvenligt.

Dit design er for eksperimenterende. Det kan godt være, at du tænker, at du skal skille dig ud på din webshop. Og det er da heller ikke helt forkert – men din webshop skal ikke have et “spændende” design, hvis det går ud over brugervenligheden. Og det gælder uanset, om det er i funktionerne eller farvepaletten. Din webshop skal have et simpelt, luftigt og ikke alt for klemt design, der gør den moderne og indbydende for brugerne.

På den måde føler de sig ikke bombarderet eller overstimulerede, og dine produkter og ydelser kommer i stedet til at være i fokus.

Løsning

Tænk hellere less is more, når du laver (eller får lavet) et design til din webshop. Igen: Hellere for simpelt end for kompliceret. Har du brug for lidt inspiration, så du kan danne dig en idé om, hvad vi egentlig snakker om?

Ja tak, vis mig hvor dygtige, I rent faktisk er!

Følg det ovenstående link, hvor du kan gå på opdagelse i en række af de moderne webshops, som vi har lavet for mere end 1.100 tilfredse kunder.

Dine kunder kan ikke (nemt) få fat i dig. Dine kunder skal kunne finde dine kontaktoplysninger. Og de skal kunne finde dem nemt. I det hele taget skal dine kunder hurtigt og nemt kunne få svar på alle deres spørgsmål.

Så det nytter ikke noget, hvis dine kontaktoplysninger er gemt væk på en eller anden underside til en underside. Det tager nemlig tid at finde det frem, og den tid er der ingen besøgende, der tager sig.

Og så går du glip af relevante kundehenvendelser, og din troværdighed tager samtidig et styrtdyk.

Løsning

Som webshopejer er relevante kundehenvendelser et effektivt værktøj. For her er der virkelig salg at hente. På den måde kan dine kunder nemt få svar på deres spørgsmål, og ofte vil det være det, der skal til for, at du laver et salg. Ved at få disse henvendelser kan du komme dine potentielle kunders tvivl i forkøbet, og det er noget, der er guf for en handelsmand som dig.

Derfor er det helt essentielt, at du har en tydelig kontaktformular eller chat på din webshop. På den måde kan dine potentielle kunder nemt få fat i dig, og det er noget, der skaber resultater på bundlinjen.

Dine USP’er er ikke tydelige nok. USP er en forkortelse for Unique Selling Points, og det er altså dine unikke salgspunkter. Så tænk lige lidt over, om de er tydelige nok på din webshop? Hvis du da overhovedet har valgt at fremhæve nogle?

Her er det først og fremmest vigtigt, at du får slået fast, hvad dine USP’er er. Det kan være, at du har fri fragt, fri retur, hurtig levering eller prismatch. Uanset hvad skal du være bevidst om, at det er dine USP’er, der giver dine besøgende incitament til at blive kunder hos dig.

Derfor er det alfa og omega, at dine USP’er er tydelige på tværs af landingsider og undersider på din webshop.

Løsning

Så hvordan får du din webshop til at fremstå troværdig? Det kræver en gennemgående og overordnet indsats, men noget af det, der er værd at fokusere på, er blandt andet:

  • At din webshop fremstår troværdig, hvis du har en “Om os”.
  • At du har tydelig kontaktinfo (det er rart nok at vide, om du har adresse i Danmark, USA eller Ukraine).
  • At du har lækre billeder, god grafik, SSL certifikat, links til gode anmeldelser, TP, Google og Facebook – hvis din side altså er lynhurtig.

Alt i alt: Din webshop er troværdig, når den fremstår moderne og professionel.

Din webshop er ikke troværdig. Har du begået bare én af de seks ovenstående dødssynder? Så er der overhængende fare for, at din webshop ikke er troværdig. Og eftersom din troværdighed er fuldstændig afgørende for, om dine besøgende vælger at blive kunder hos dig, kan det have store konsekvenser.

Der findes rigtig mange webshops derude, og hvis du lander på en webshop, der er svær at finde rundt på, ikke har tydelige kontaktinformationer eller ikke kan tilgås på mobilen, vil du med stor sandsynlighed stemple den som “utroværdig”.

Og hvis du ikke føler dig tryg ved en webshop, vil du heller ikke føle dig tryg ved at trykke på “køb-knappen”.

Løsning

Så hvordan får du din webshop til at fremstå troværdig? Det kræver en gennemgående og overordnet indsats, men noget af det, der er værd at fokusere på, er blandt andet:

  • At din webshop fremstår troværdig, hvis du har en “Om os”.
  • At du har tydelig kontaktinfo (det er rart nok at vide, om du har adresse i Danmark, USA eller Ukraine).
  • At du har lækre billeder, god grafik, SSL certifikat, links til gode anmeldelser, TP, Google og Facebook – hvis din side altså er lynhurtig.

Alt i alt: Din webshop er troværdig, når den fremstår moderne og professionel.

Få lavet en moderne og professionel webshop med plads til dine ambitioner

os ErhvervsHjemmesider.dk sørger vi for det hele, og vi sørger for, at du får et resultat, som både vi og du kan være tilfredse med. Vi laver en ny, professionel webshop til dig fra 9.900 kroner eksklusiv moms, hvor du får den ultimative platform til at sælge dine produkter online. Allerede inden din dialog med os, kan du få et estimat af hvad din nye webshop skal koste her.

Vi har allerede hjulpet mere end 1.100 glade og tilfredse kunder, og vi er sikre på, at vi også kan hjælpe dig. Du kan altid fange os på telefon 70 40 40 50 eller udfylde vores kontaktformular. Så vender vi tilbage til dig, så snart vi kan.

Samuel Glaes
Head of M&A Business Development
sg@aveo.dk 70 40 40 50
Sidst opdateret:
04 / 10 / 2023
Webshop