Hvordan ved du, at du får en hjemmeside, som faktisk lever op til de krav, som du har? Det gør du selvfølgelig først og fremmest ved at vælge en samarbejdspartner, som har den erfaring, der skal til.
Men det er ikke altid lige let at gennemskue, hvad der er hvad i denne branche.
For at hjælpe dig godt på vej har vi lavet en ultimativ tjekliste, så du kan undgå de værste faldgruber, når andre skal lave en hjemmeside for dig.
I løbet af tjeklisten kommer vi blandt andet ind på, hvilke krav du kan stille din samarbejdspartner, hvilket prisleje du kan (og bør forvente), samt hvad du forud bør overveje angående din hjemmeside.
Så gem fanen her, print den ud eller tag noter – så er du langt bedre rustet, når du skal investere i en ny hjemmeside.
God fornøjelse!
Hvad er formålet med din hjemmeside? Før du overhovedet går i gang med at lede efter relevante samarbejdspartnere er det en rigtig god idé, at du får gjort det klart, hvad formålet med din hjemmeside skal være. Det kan være, at det giver sig selv på baggrund af den forretning, som du driver. Men er hjemmesiden til eksempelvis en forening, er det en god idé at vende det med bestyrelsen, før det hele går løs.
Her er det også en god idé at overveje, hvad selve målet med hjemmesiden er.
Er det blot en platform, der er til for at servicere eksisterende kunder?
Eller er målet nærmere, at hjemmesiden skal bruges til at skaffe nye kunder?
Det ene udelukker ikke nødvendigvis det andet, men har du gjort dig nogle tanker om det inden, vil det være en stor hjælp for dem, der skal designe din hjemmeside.
Har du brug for et skub, eller har du blot brug for at vende det med erfarne fagfolk? Så er vi altid klar på at tage en snak med dig om din forretning. Vi har arbejdet med mere end 1.100 projekter gennem vores tid, og med masser af erfaring i bagagen kan vi hjælpe dig i den rigtige retning.
Sådan undgår du at blive snydt: Vælg din samarbejdspartner med omhu. Jeg vil ikke lyve for dig: Ikke alle samarbejdspartnere er til at regne med. Den branche, som vi befinder os i, kan ofte være meget uigennemskuelig, og mange priser, løsninger og tilbud kan være svære at gennemskue. Derfor er det vigtigt, at du sørger for at læse det med småt, hvis du får et “godt” tilbud. Det kan også være en god idé at se, hvad tidligere kunder siger om et eventuelt bureau.
Alt i alt: Sørg for at undersøge din samarbejdspartner, før du skriver under på noget. Du kan hurtigt risikere at ende i en dårlig aftale med lange bindingsperioder og skjulte gebyrer.
Hvad er ligheden mellem ErhvervsHjemmesider.dk og et glas vand?
De er begge gennemsigtige!
Hos os finder du ingen skjulte gebyrer eller bindinger. Du betaler én gang, og når du har betalt, ejer du 100 procent selv din hjemmeside.
Sørg for, at du selv ejer din hjemmeside. Når du begynder at lede efter samarbejdspartnere, vil du hurtigt opdage, at det ikke er alle steder, at du kommer til at eje din egen hjemmeside. Nogle steder lejer du din hjemmeside, og det betaler du løbende for.
Det kan dog være en farlig løsning at vælge, da det ofte hører sammen med lange bindingsperioder, umulige opsigelser, og jeg skal komme efter dig. Samtidig har du sjældent mulighed for at flytte din hjemmeside til en anden udbyder, hvis det skulle blive aktuelt, og du har derfor heller ikke de samme rettigheder over “din” hjemmeside.
Derfor bør du fra start sørge for og være helt sikker på, at du 100 procent selv ejer din hjemmeside.
Er hjemmesideløsningen brugervenlig?
En anden helt essentiel ting, som du skal sørge for, er, at din hjemmeside er brugervenlig.
En brugervenlig hjemmeside er nem at finde rundt på, overskuelig og udformet i et simpelt design, der ikke forvirrer den besøgende. Samtidig er det alfa og omega, at din hjemmeside er mobilvenlig. Det betyder kort og godt, at din hjemmeside uden problemer kan tilpasse sig til computer såvel som mindre skærme som en tablet eller en mobil. Det så vi for med vores brugervenlige og responsive hjemmeside designs.
I dag bruger rigtig mange deres mobil, når de søger information. Og hvis ikke din hjemmeside er brugervenlig, kan det nemt komme til at betyde, at en potentiel kunde vælger at blive kunde hos en anden frem for hos dig.
Hvad skal du have af indhold på din hjemmeside (billeder, tekster, grafik, video)?
På din hjemmeside skal der selvfølgelig være noget relevant indhold. Det vil sige tekst, billeder og eventuelt grafik og video. Og her skal du undersøge, hvem der skal levere det. Det vil nemlig variere, om det er noget, som du selv skal sørge for, eller om det er en del af en pakkeløsning. Er du i tvivl, er det derfor altid en god idé at spørge.
Har du ikke noget indhold til din hjemmeside, har du umiddelbart to løsninger:
Lav det selv eller betal dig fra det og få andre til at gøre det for dig.
Laver du selv dit indhold, skal du lægge dig i selen. For dårligt indhold skræmmer dine besøgende væk. Hold det hellere simpelt, og gør det let forståeligt.
Der er fordele ved selv at skrive dine tekster, men ulemperne kan være, at du måske ikke er en haj til SEO og korrektur – og frem for alt: Det tager tid, og det kan være meget ressourcekrævende for en lille virksomhed.
Får du andre til at lave dit indhold, skal du sørge for at præcisere, hvad det er, som du vil have. Jo mere præcis, du kan være, jo bedre indhold får du i sidste ende. Fordelene ved at outsource indholdet er, at du kan bruge tiden på noget andet, og at du er sikker på at få godt og relevant indhold.
Hjemmesiden skal laves til at blive fundet på Google. Hvis et træ falder i skoven, men ingen hører det…
Larmer det så?
Det er lidt det samme med din hjemmeside. Den kan være nok så lækker at se på, men hvis ikke den dukker op på Google, når potentielle kunder søger efter det, som du tilbyder, kan det jo sådan set være lige meget.
Vi laver hjemmesider, der er designet til at blive fundet på Google, så du kan være sikker på, at besøgende finder din hjemmeside, når de leder efter dig eller det, som du tilbyder.
Hvad koster en ny hjemmeside?
En ny hjemmeside kan være dyr, og den kan være vildt billig – ja næsten gratis. Hvilken løsning, der passer bedst til dig, kommer i høj grad an på dine ønsker, din forretning, og det, som du ønsker at få ud af en hjemmeside.
Vores bedste råd i forhold til at finde den rette pris er at tænke dig godt om. Mærk efter, hvad din mavefornemmelse siger. Nogle steder kan du få tilbudt en gratis hjemmeside, hvis du bare liiige betaler for dit og dat, og andre steder skal du betale det hvide ud af øjnene for at få en simpel hjemmesideløsning.
Både vi og vores kunder er enige om, at vi har en yderst rimelig pris – og at du får rigtig meget hjemmeside for pengene. Vi har ingen skjulte bindinger eller gebyrer, og alt efter hvad du ønsker, laver vi hjemmesider fra 6.900 kroner. Klik her og se, hvad du får med i prisen.
Hvem vedligeholder din hjemmeside?
Hvis ansvar er det at vedligeholde hjemmesiden? Vil du gerne selv kunne opdatere din hjemmeside efterfølgende? Det er to meget relevante spørgsmål, når du skal have lavet en hjemmeside.
For mange er det vigtigt, at de nemt selv efterfølgende kan opdatere deres hjemmeside. Derfor har vi valgt at lave alle vores hjemmesider i det populære WordPress. WordPress er netop så populært, fordi det er enormt brugervenligt. På den måde kan vores kunder nemt selv efterfølgende stå for deres hjemmeside.
Se eksempler på WordPress hjemmesider som vi har lavet for vores kunder: Crossfitness, WO CLÈ, Wiebendesign, Campione og Borch Advokater
Har du brug for ekstra support, kan du også vælge at tilkøbe det. Enten løbende eller i form af et timebaseret klippekort.
Vi har lavet mere end 3.000 hjemmesider – skal du være den næste?
Vi har stor og bred erfaring med at lave hjemmesider, og vi har lavet mere end 1.100 hjemmesideløsninger for glade og tilfredse kunder.
Vil du gerne høre mere om, hvad en hjemmeside kan gøre for din forretning? Så tøv ikke med at ringe til os på 70 40 40 50 eller udfyld kontaktformularen på vores side. Så vender vi tilbage til dig, så snart vi kan.