Hvad er Facebook Remarketing?
Du har fundet de fedeste gule Nike sko på internettet, men du blev forhindret i, at købe dem da du skulle stige af bussen eller aftensmaden var ve, at koge over. Dagen efter smider du dig i sofaen, smækker fødderne op på sofabordet og tjekker din Facebook. Der dukker de gule Nike sko op igen “det var da underligt” tænker du. Skoene følger dig på Facebook den næste uges tid og til sidst kan du simpelthen ikke stå for dem længere og ender med, at købe dem. Kender du det?
For jer der ikke er bekendt med begrebet Facebook Remarketing, så fungerer det lidt ligesom Google Remarketing, hvor din remarketing bliver vist på diverse hjemmesider. Med remarketing kan du få dine kunder tilbage. Du rammer personer der i forvejen har vist interesse for det du tilbyder på din hjemmeside om det er et produkt eller en service, så kan du forfølge dine potentielle kunder efter de har besøgt din hjemmeside. Med Facebook Remarketing vil dine annoncer blive vist på Facebook. Dette fungerer eksempelvis sådan, at hvis en personer besøger din hjemmeside, så bliver de mærket med et stykke kode. Når personen blive ramt af din annonce på deres Facebookside, så vil du minde dem om, at det er dit produkt, brand m.m de bare ikke kan undvære.
Der er flere forskellige måder, hvorpå du kan få succes med Facebook Remarketing. Facebook byder på 3 typer af remarketing:
- Kundelister – Hvis du har en kundeliste over dine nuværende erhvervede kunder eller potentielle kunder, så har du mulighed for, at ramme dem med annoncer på Facebook. Her er der dog visse kriterier til kundelisten, som e-mail-adresser, telefonnumre m.m.
- Hjemmeside trafik – Dette er den mulighed vi gør mest brug af, måske også den du typisk er blevet ramt af på Facebook, hvis du har besøgt en hjemmeside. For at gøre brug af denne form for Facebook Remarketing, så skal der installeres en Facebook Pixel, hvor der skal defineres en eller flere målgrupper. Dette kunne f.eks. være alle, som har besøgt din hjemmeside, og efter de har det rammer du dem med en annonce, på Facebook, hvor du gør dem opmærksom på dit brand/produkt igen.
- Appaktivitet – Sidst men ikke mindst, så kan du ramme personer, som har udført bestemte handlinger på din App, hvor du så kan ramme dem med relevante annoncer.
Eksempel på Facebook Remarketing
Hos os gør vi selv brug af Facebook Remarketing, og vi har fundet et eksempel frem for dig. Som du måske også selv vil opleve efter, at have surfet rundt på vores website, så vil du blive ramt af vores Facebook Remarketing. Hvis du besøger vores hjemmeside og klikker på menupunktet webshops, så vil du komme ind på vores side, som omhandler webshops. Du blev desværre forhindret i at købe dig en prisvenlig og professionel webshop. Gudskelov har vi Facebook Remarketing, så næste gang du tjekker din Facebook vil du blive ramt af denne annonce.
Skal jeg have Facebook Remarketing?
Facebook Remarketing er utrolig effektiv markedsføring, da du kan kan indsamle de lavthængende frugt. Hvem er ikke interesseret i, at markedsføre sig mod personer, som allerede har vist en form for interesse i ens virksomhed? Det er de færreste gange, at en kunde i første omgang bliver til en konvertering, så med remarketing kan du gøre en aktiv indsats for at få dem tilbage, så du kan skabe salg. Uanset om du er webshop ejer og sælger grønne kvalitets sko eller du er den lokale tømrermester, så er Facebook Remarketing essentielt for dig. Her hos os i Aveo står vi klar til, at hjælpe dig og din virksomhed til, at få online succes ved brugen af Facebook Remarketing.
Skriv endelig på ind kontakt@aveo.dk eller ring ind på 70404050 så kan vi tage en snak om dit remarketing potentiale på Facebook.