Aveo ApS er fusioneret med Auxo ApS og CVR-nr er ændret til 34877939. Der sker ingen ændring med eksisterende aftaler

Bella Donna

Sådan fik Bella Donna succes gennem tværfaglig digital markedsføring

Google Ads: ROAS (Annonceafkast)

5.53

Social Ads: ROAS (Annonceafkast)

3.5

Antal konverteringer

160 %

Aveo stod for:

Firmanavn:

Bella Donna

Kontaktperson:

Helle Brogaard

Lokation:

Online & Fysisk

Størrelse:

Fire medarbejdere

Service/produkt:

Modetøj til kvinder

Hjemmeside:

Hvem er Bella Donna?

Bella Donna er en dametøjsbutik, som har specialiseret sig i at tilbyde modetøj til kvinder i over 30 år. De tilbyder både danske og udenlandske fashion brands, og så har de deres eget tøjmærke, Bella Donna.
Bag Bella Donna er der to indehavere, Helle Brogaard og Carina Mehlsen. Sammen har de skabt et nyt modeunivers, som eksisterer i en fysisk butik i Aalborg og online på deres egen webshop. Kerneværdierne bag brandet er, at de altid repræsenterer tidens trends og yder et serviceniveau udover det forventelige.

Digital tilstedeværelse og strømlinet markedsføring

Da Bella Donna kom til Aveo for 1,5 år siden, var det først og fremmest for at få hjælp til at lave en online webshop, så de kunne tilbyde deres tøj til kunder i hele Danmark. Til det formål havde de brug for en ny, flot og brugervenlig webshop, så de kunne vise deres tøj frem og stadig yde deres høje serviceniveau.
”Grunden til, at vi valgte Aveo til vores webshop, var, at vi var blevet anbefalet af en anden virksomhed, der sagde, at han mente helt klart, det var noget for jer (Aveo red.). I var dygtige, I var kompetente til at udføre de opgaver, vi ville have brug for. Og det viste sig jo så at være rigtigt”
– Helle Brogaard, Indehaver af Bella Donna
Efterfølgende var det Aveos opgave at skabe et kvalitetsbevidst fundament for Bella Donnas digitale tilstedeværelse. Dette indebar både at øge brandbevidstheden på sociale medier og få mere trafik ind på webshoppen, så der blev skubbet gang i onlinesalget. Derfor bestod den digitale indsats af en målrettet plan for Bella Donnas digitale markedsføring gennem SEO, Google Ads og sociale medier.

Et målrettet, solidt og digitalt fundament

For at nå målet om en forhøjet digital tilstedeværelse gik vi hos Aveo til opgaven med alle vores ressourcer. Først skulle der lægges en strategi, som både omfavnede ønsket om en webshop og en efterfølgende specialiseret digital markedsføring. Til det formål inkluderede samarbejdet flere specialister; en Webdesigner, en SEM Specialist og en Paid Social Specialist.
I samarbejde med Bella Donna og deres ønsker gik vores webdesigner først og fremmest i gang med at skræddersy en webshop-løsning, som passede til Bella Donnas behov.
”Det er kørt gnidningsfrit fra starten af. Vi har fået en super god webshop. Vi har virkelig haft glæde af jeres megakompetente medarbejdere. De har været supersøde og superforstående, når man ikke er særlig teknisk.”
– Helle Brogaard, Indehaver af Bella Donna
Herefter gjaldt det den digitale markedsføring, som var vigtig for Bella Donna for at få et solidt, digitalt fundament.
Det blev vurderet, at det ville være gavnligt for Bella Donna både at annoncere på Google og Meta – herunder både i form af betalt annoncering via Google Ads samt organisk gennem SEO. Synergien mellem markedsføringsindsatserne ville gøre, at Bella Donna kunne få spredt budskabet om deres identitet mest muligt – både online på webshoppen og fysisk i Aalborg Storcenter.

Professionel webshop og fokuseret markedsføring skaber trafik og salg

Modeindustrien er en meget konkurrencepræget verden, som kan være svær at skille sig ud i. Derfor er det en stor succes, at vi har formået at skabe mere trafik, salg og øget kendskab til Bella Donna. Resultatet af det løbende samarbejde mellem Bella Donna og Aveo ses på flere punkter.
Fra d. 1. marts 2022 til og med juni 2022 har Bella Donna fået de penge, de har lagt i annoncering på både Google og Meta, hhv. næsten 6 og 3,5 gange igen. Eksponeringerne af annoncerne på både Google og Meta har også været høje, hvilket har øget kendskabet til Bella Donna og ledt til øget salg. Det er især omkring brandingen af Bella Donnas eget mærke, hvor vi kan se et særligt godt salg som følge af det fleksible og gode samarbejde med annoncernes fokus på tværs af annonceringskanalerne.
I relation til Google ligger annoncerne, vi har opsat og udarbejdet, i 70 % af tilfældene nummer 1 i søgelisten, ligesom flere af Bella Donnas relevante søgeord har fordelagtige og flotte organiske placeringer.
”Vi har kunne mærke, at vi selvfølgelig online, altså webshopsalget, er steget i og med, at vores markedsføring er blevet kørt i stilling”
– Helle Brogaard, Indehaver af Bella Donna
I dag har Bella Donna altså en webshop, der passer til deres behov, og som både er funktionel og konverteringsoptimeret. Deres digitale tilstedeværelse er blevet forstærket og styrket, hvilket har skabt mere salg, og så er der opnået mere brandbevidsthed og genkendelse.

Det grafiske resultat

”Det er kørt gnidningsfrit fra starten af. Vi har fået en super god webshop. Vi har virkelig haft glæde af jeres megakompetente medarbejdere. De har været supersøde og superforstående, når man ikke er særlig teknisk”

– Helle Brogaard, Indehaver af Bella Donna