Danish Sports Travel

Med stærk markedsføring fik Danish Sports Travel A/S den ønskede online tilstedeværelse

Afspil video

Leads fra Google og Meta

+700

Flere organiske kliks

50 %

Konverteringsrate på over

10 %

Aveo stod for:

Firmanavn:

Danish Sports Travel

Kontaktperson:

Jim Larsen, Henrik Tilsted & Inge Larsen

Lokation:

Online & Fysisk

Størrelse:

3 medarbejdere

Service/produkt:

Dansk sportsrejsevirksomhed, der sender fodboldklubber afsted til fodboldturneringer og træningslejre i Europa.

Hjemmeside:

Hvem er Danish Sports Travel?

Danish Sports Travel A/S har siden 1989 hjulpet danske fodboldklubber med at finde lige den fodboldturnering eller træningslejr, der passer til den enkelte klubs behov og interesser. Skal din lokale klub have en god ryste-sammen-tur i starten af en sæson, finder Danish Sports Travel hurtigt det arrangement, der giver rig mulighed for at lære dine nye holdkammerater bedre at kende. Har I behov for at gå all in på fodboldtricksene og de lange målspark, er der både turneringer og træningslejre, som kun har fokus på selve fodbolden.
”Vores fodboldturneringer er for ungdomshold, og vores træningslejre er for både ungdom og seniorer. Vi har over 25 fodboldturneringer fordelt rundt omkring i hele Europa, og de henvender sig til klubber i hele Danmark.”
– Jim Larsen, partner, Danish Sports Travel A/S
Hvert år sender Danish Sports Travel A/S flere tusindvis glade fodboldstjerner i alle aldre af sted til alverdens fodboldarrangementer. Grundstenene for at kunne give så mange mennesker gode oplevelser er passion, erfaring og den gode snak med kunderne. Her er kunderne og deres behov i trygge hænder – og den næste fodboldtur lige inden for rækkevidde.

Fra hjemmeside til markedsføring

For omkring tre år siden kom Danish Sports Travel A/S til Aveo med ønsket om en ny hjemmeside. Det blev starten på et stærkt samarbejde, hvor der efterfølgende også kom et ønske om markedsføring, så den nye hjemmeside fik en højere placering på Google, og der samtidig blev skabt noget opmærksomhed omkring deres fede fodboldarrangementer.
”Vi valgte Aveo til at blive vores samarbejdspartner på marketing, fordi vi havde haft et godt forløb i at udvikle en ny hjemmeside. I det forløb, der var de ekstremt godt forberedte, og de mødte op med en klar plan for, hvordan de også kunne hjælpe os på marketingdelen. Så vi gik ind med det med en god mavefornemmelse, og vi var slet ikke i tvivl, da vi først begyndte at starte en dialog op.”
– Henrik Tilsted, partner, Danish Sports Travel A/S
Helt overordnet blev opgaven, at Danish Sports Travel A/S’ online tilstedeværelse skulle være stærkere, og der skulle skabes mere trafik på deres hjemmeside. Derudover har de særligt to fodboldturneringer, der skulle skabes opmærksomhed om, nemlig Limone Cup i Italien og Easter Open i Holland. Gennem Google Ads og Meta-annoncering skulle Aveo hjælpe med at skabe leads og tilmeldinger til turneringerne.

Leads og klik ved hjælp af Google Ads og Meta-annoncering

Fundamentet for et godt samarbejde blev lagt ved at lære Danish Sports Travel A/S bedre at kende. Hvem er målgruppen, og hvordan rammer vi den bedst muligt? For at blive klogere på det og opgaven som helhed afholdt vi et møde, hvor specialisterne hørte om Danish Sports Travel A/S’ historie og visioner. De vendte også virksomhedens mål og kom med idéer til, hvordan vi kunne nå dem bedst muligt.
”Vi er i dag rigtig glade for samarbejdet med Aveo. Det er rigtig vigtigt for os, at det både fungerer godt på det kemimæssige, man har en god relation, og man interagerer godt, samtidig med at det faglige også er på plads, og der føler vi egentlig, at der er en god balance og et godt match med Aveo.”
– Henrik Tilsted, partner, Danish Sports Travel A/S
Foruden at etablere det gode samarbejde skulle der skabes en målrettet strategi, der kunne realisere målene om en større online tilstedeværelse og tilmeldinger til Danish Sports Travel A/S’ arrangementer. I fællesskab kiggede vi på, hvordan man bedst muligt rammer målgruppen, skaber leads samt trafik og i sidste ende tilmeldinger. For at nå målene begyndte vi derfor med en solid Google Ads-indsats og Meta-annoncering.
”Aveo har hjulpet os med at få sat en struktureret kampagneplan op, så vi når vores målgruppe på den mest effektive måde.”
– Henrik Tilsted, partner, Danish Sports Travel A/S
Med en struktureret plan for både Google Ads og Meta-annoncering gik specialisterne i gang med at skabe resultater for Danish Sports Travel A/S.

Et boost, der fortsat giver gode resultater

Og herfra gik det stærkt. Gennem den ihærdige Google Ads-indsats skabte vi 201 leads med en konverteringsrate på 10,14 %. Med det fine resultat i rygsækken gav det rigtig god mening at kigge ind i at udvide samarbejdet og koble en SEO-indsats på, så Danish Sports Travel A/S fik højere placeringer på Google. Det må man sige lykkedes, for der er nu 50 % flere organiske klik, som er skabt på baggrund af 30 søgeord. Og jo mere trafik, der kom, jo flere tilmeldinger begyndte der at tikke ind.
”Aveo har gjort, at vi har fået mere trafik ind på vores hjemmeside, og de har gjort, at vores konverteringsrater er steget stødt. Og hvis vi kigger tilbage på, hvordan er det så, det har påvirket vores forretning, så kan vi se, at både antallet af leads har været stødt stigende på de turneringer, vi annoncerer for, og vi kan se, at vores konverteringsrater og trafik ind til hjemmesiden er stødt stigende.”
– Henrik Tilsted, partner, Danish Sports Travel A/S
På sociale medier fik den også fuld skrue. Her skabe annonceringerne hurtigt den ønskede opmærksomhed med hele 511 leads, 3.000 visninger af landingssider og 68.500 klik på annoncer.
”I dag har vi hver måned et møde med Anders og Nicklas fra Aveo, hvor vi gennemgår vores indsatser på Meta og på Google, og vi bruger vores dashboard, som vi har udviklet i samarbejde med dem, til at kigge på det. Og det gør, at vi lynhurtigt kan hoppe ind og have en faglig og koncentreret dialog omkring, hvor er det, vi skal sætte ind for, at vi kan forbedre vores indsats (…).”
– Henrik Tilsted, partner, Danish Sports Travel A/S
I tæt samarbejde fik Aveo og Danish Sports Travel A/S på den måde lagt en plan for, hvordan den digitale tilstedeværelse ikke bare kunne blive markant bedre, men også kontinuerligt opretholdes, så der kan komme nye, glade fodboldspillere ud på lige de turneringer og lejre, som passer til deres behov.

Det grafiske resultat

”I dag har vi hver måned et møde med Anders og Nicklas fra Aveo, hvor vi gennemgår vores indsatser på Meta og på Google, og vi bruger vores dashboard, som vi har udviklet i samarbejde med dem, til at kigge på det. Og det gør, at vi lynhurtigt kan hoppe ind og have en faglig og koncentreret dialog omkring, hvor er det, vi skal sætte ind for, at vi kan forbedre vores indsats (…).”

– Henrik Tilsted, partner, Danish Sports Travel A/S