Gaia Krisecenter

Gaia Krisecenter bruger deres digitale tilstedeværelse til et godt formål

Afspil video

Afspil video Organisk trafik

55 %

Mdl. organiske besøg

2.250

Anonymitets sikret

100 %

Aveo stod for:

Firmanavn:

Gaia Krisecenter

Kontaktperson:

Louise Hald

Lokation:

Fysisk

Størrelse:

14 ansatte

Service/produkt:

Krisecenter for kvinder

Hjemmeside:

Hvem er Gaia Krisecenter?

Gaia Krisecenter er et trygt og varmt tilflugtssted for kvinder, som er i krise eller i en socialt udsat position. Her er der blevet lagt kræfter i at skabe et rum, som er uhøjtideligt og rummeligt, hvor der er plads til alle følelser i en svær tid, og hvor kvinder og deres børn kan føle en sikkerhed i hverdagen igen.
Bag Gaia Krisecenter er 3 stiftere, som har været tidligere kollegaer og så et behov for et krisecenter placeret centralt i Aarhus. Missionen bag Gaia Krisecenter er at skabe mening og give livsglæden tilbage til kriseramte kvinder og være den hånd, som rækker ud til dem for at skabe en forskel.

Brugervenlig hjemmeside med en specialiseret marketing-indsats

Den første del af samarbejdet mellem Gaia Krisecenter og Aveo gik ud på at få designet og udarbejde en overskuelig og enkel hjemmeside. Her var det især vigtigt, at hjemmesiden afspejlede de værdier, som Gaia Krisecenter repræsenterer. Det var ligeledes vigtigt, at hjemmesiden var både indbydende og simpel, så kvinder i krise ville føle sig trygge ved at kontakte centeret, og at pårørende nemt og enkelt ville kunne finde den information, de har behov for.
Efterfølgende var det vores opgave at markedsføre Gaia Krisecenters hjemmeside og øge synligheden, så budskabet om krisecenteret kunne blive spredt for alle dem, der kunne have brug for det. Det skulle ske gennem en SEO-indsats, hvor det overordnede mål var at øge synligheden af deres nye hjemmeside på Google.

Enkel og informativ hjemmeside med en SEO-overhaling

For at nå opgaven om at lave en hjemmeside, som repræsenterede den tryghed og varme, Gaia Krisecenter udstråler, blev der brugt tid på dialogen i samarbejdet for at lære de 3 stiftere at kende og forstå deres motivation for krisecenteret.
I samarbejdet udarbejdede Web Design Specialisten herefter en hjemmeside, som var i overensstemmelse med den røde tråd, der er i krisecenteret, i form af farver, design, indhold og information. Alt sammen for at udtrykke det ønskede budskab og skabe den trygge stemning, som var meget vigtig for stifterne bag Gaia Krisecenter. Undervejs har der været en tæt dialog mellem Gaia Krisecenter og Web Design Specialisten, så alle parter var opdaterede på, hvordan resultatet skulle ende ud.
”Jeg synes, at vi har følt os rigtig godt hjulpet hele vejen igennem. Og jeg synes, at det budskab, der var vigtigt for os at få igennem på hjemmesiden, er lykkes rigtig, rigtig fint”
– Anita Lund Clausen, Daglig Leder & Medstifter
Herefter blev der lagt kræfter i en specialiseret SEO-indsats, hvor målsætningen var at få topplaceringer på Google med søgeord, som var relevante for kvinder, der har brug for hjælp, samt for pårørende og fagfolk. Det blev gjort ved at opsætte en SEO-venlig struktur over informationssiderne sammen med en optimeret on-page SEO- og Google-profil. Resultatet er en alsidig linkprofil, som styrker værdien og domænet.

Let og overskuelig hjemmeside med en målrettet SEO-indsats skaber trafik og synlighed

Resultatet af samarbejdet kan ses på flere punkter. I dag har Gaia Krisecenter en effektiv og synlig hjemmeside, hvor den primære trafik kommer fra organiske søgninger (SEO). Det udgør 65 % af de besøgende på hjemmesiden i dag. Derudover har Gaia Krisecenters hjemmeside gode placeringer på essentielle geografiske søgninger som ”Krisecenter Aarhus” og ”Krisecenter for kvinder”.
Stifterne bag Gaia Krisecenter har da også selv kunne mærke den øgede synlighed:
”Den marketingsaftale, vi har haft med SEO her det sidste halve år, har vi kunne mærke resultater på, på den måde at vi har kunne høre ude ved vores samarbejdspartnere, både ved kommuner og ved andre krisecentre, men også ved private, at der er mange, der har været inde og søge på os. Der er mange, der har fundet os frem. Der er mange, der har været inde at læse omkring det tilbud, vi har”.
– Louise Hald, Børnefaglig Leder & Medstifter
Med en detaljeret oplæring og overdragelse af den færdige hjemmeside, står Gaia Krisecenter nu selv for hjemmesiden og gør det også fremadrettet. Gaia Krisecenter har desuden en Hosting og Support aftale hos Aveo, som sikrer, at siden altid kører fejlfrit. På den måde er der i dag lagt et fundamentet for en flot og informativ hjemmeside, som afspejler værdierne i krisecenteret og har formået at skabe mere opmærksomhed om Gaia Krisecenters tilbud.

Det grafiske resultat

HEX:

#74c5c2

CMYK:

116, 197, 194

RGB:

41, 0, 2, 23

HEX:

#d5c64f

CMYK:

213, 198, 79

RGB:

0, 7, 63, 16

”Jeg synes, at vi har følt os rigtig godt hjulpet hele vejen igennem. Og jeg synes, at det budskab, der var vigtigt for os at få igennem på hjemmesiden, er lykkes rigtig, rigtig fint"

– Anita Lund Clausen, Daglig Leder & Medstifter