Gastromé

Gastromés digitale rejse hos Aveo: Ny hjemmeside og markedsføring

Afspil video

Aveo stod for:

Firmanavn:

Gastromé

Kontaktperson:

Søren Jakobsen

Lokation:

Risskov

Størrelse:

11 medarbejdere

Service/produkt:

Michelin-restaurant

Hjemmeside:

Hvem er Gastromé?

Måske har du allerede hørt navnet Gastromé før. Særligt i Aarhus og omegn er det et navn, der ikke bare vækker genkendelse, men også leder tankerne hen på ekstravagant mad i imponerende omgivelser. Gastromé holder til i en stor herskabsvilla i den nordlige ende af Aarhus, og her kan gæsterne og besøgende forvente en kulinarisk oplevelse præsenteret med en omhu og opfindsomhed, der år efter år har sikret Gastromé en Michelin-stjerne.
Bag Gastromé står Søren og William, som har skabt restauranten med stor inspiration fra det nordiske køkken og franske traditioner, og menuen er baseret på sæsonens lokale råvarer. Man kan hurtigt fornemme deres kærlighed for både maden og deres håndværk, når man træder ind ad døren til villaen i Risskov.

En fullservice løsning med hjemmeside og markedsføring

Hos Aveo er vi stolte af at være et fullservice bureau, da vores kunder derved kan få en løsning, hvor der er sørget for det hele – lige fra en helt ny hjemmeside eller webshop til markedsføring med alt, hvad det indebærer af SEO, Google Ads og annoncering på Metas platforme. Det er noget, Gastromé har været glade for, og som også har været en af grundene til, at de valgte Aveo helt til at starte med.
”Vi valgte Aveo på grund af, at den her alle-under-en-paraply-, eller alle-under-et-tag-konceptet er noget, vi virkelig checkede ind på. Dem, der har lavet hjemmesiden, dem, der står for vores Facebook, og dem, der står for vores SEO, de sidder under samme tag og kan lynhurtigt hive i hinanden, som betyder, at der bare er forståelse for netop vores profil, vores farvekode og vores billedmateriale osv., så det hele ligesom har en rød tråd.”
– Søren Jakobsen, restaurantchef, Gastromé
Allerede fra start var opgaven derfor klar. Gastromé skulle have en ny, flot hjemmeside, der matcher deres image. Efterfølgende skulle der markedsføring ind over, så både den nye hjemmeside og Gastromé som helhed kunne komme ud over stepperne. Før projektet gik i gang, havde Gastromé en god idé om, hvad de gerne ville sigte efter og dermed en række specifikke ønsker, som Aveo skulle hjælpe med at indfri.
”Jeg vil se os selv som en ret krævende kunde, hvor der er blevet sat også mere tid af til os end det, der var blevet lovet egentlig (…). Vi gik i dialog med jer og fik egentlig inkorporeret alt og fik endda lagt nogle ting ovenpå, som vi ikke vidste ville fungere godt for os. ”
– Søren Jakobsen, restaurantchef, Gastromé
Opgaven blev derfor både at indfri de forventninger og krav, der var til den visuelle identitet og komme med sparring til, hvordan den kan nå nye højder.

Ny hjemmeside skaber grundlag for online succes

Efter at have taget en god indledende dialog, hvor der blev forventningsafstemt og udvekslet idéer, skulle hjemmesiden som det første udformes – for uden en hjemmeside er en god markedsføring meget svært. Her havde Gastromé sørget for at have billedmateriale og tekster klar, så designfasen kunne forløbe hurtigt og gnidningsfrit. Resultatet er blevet lige, som Gastromé havde forestillet sig, og forventningerne er blevet indfriet.
”Her hos Aveo har vi været meget glade for samarbejdet med Gastromé ift. udarbejdelsen af deres nye hjemmeside. Gastromé og Søren har haft en meget klar idé om, hvad det er for en visuel identitet, vi skal ende ud med, og de har ladet os skabe en fed side med plads til leg og kreativitet.”
– Kasper Rud, Head of Marketing, Aveo
Med hjemmesiden på plads blev det tid til at tage samarbejdet videre og derfor flytte fokus til markedsføring. Gastromé har tårnhøje ambitioner i alt, de laver, og her er markedsføringen ingen undtagelse. Derfor blev der lagt en målrettet plan, der indebar en solid indsats på Google Ads, SEO og Metas platforme for netop at opnå en større tilstedeværelse online og skabe øget opmærksomhed omkring Gastromé og det, de kan tilbyde.
”Alt, hvad vi laver, handler om at forfine det produkt, vi allerede har, og det bliver egentlig en løbende proces med Aveo. Det er jo, at alt det, vi har sat i gang, nu skal samles op, rundes af og derfra forfine effekter og processer løbende.”
– Søren Jakobsen, restaurantchef, Gastromé

Et løbende samarbejde, der giver resultater

Udbytte af det løbende samarbejde er først og fremmest, at Gastromé har fået en ny visuel identitet, som stemmer overens med de forventninger, de gik ind i projektet med. Den nye hjemmeside forstærker Gastromés luksuriøse og ekstravagante brand og giver besøgende en forsmag på, hvad der venter dem, når de gæster restauranten i Risskov. Der har gennem hele forløbet været en åben dialog og sparring, hvor Gastromé har været gode til at tydeliggøre deres ønsker, og Aveo har ført dem ud i verden.
”Vi samarbejder med en kunde, hvor der faktisk ikke er særlig langt fra tanke til handling. Det stod ret hurtigt klart for os, at vi havde med en kunde at gøre, som havde nogle krav til, hvordan markedsføringen skulle køre (…) og var superproaktive i samarbejdet, og det gør, at vi hurtigere kommer fra A til B, når vi skal lancere nye tiltag.”
– Kasper Rud, Head of Marketing, Aveo
I dag har Gastromé et løbende samarbejde med markedsføring hos Aveo, hvor der hver måned bliver fulgt op og evalueret på indsatsen og resultaterne. Det er vigtigt at lave rapporteringer, så Gastromé altid kan følge med i, hvordan det går med deres markedsføring. På den måde sikrer vi i samarbejdet også, at indsatsen forbliver stærkt, og at Gastromé får det ønskede udbytte. Samarbejdet, der startede med en ny, flot hjemmeside, er derfor nu mundet ud i markedsføring og vækst for Gastromé.

Det grafiske resultat

”Vi valgte Aveo på grund af, at den her alle-under-en-paraply-, eller alle-under-et-tag-konceptet er noget, vi virkelig checkede ind på. Dem, der har lavet hjemmesiden, dem, der står for vores Facebook, og dem, der står for vores SEO, de sidder under samme tag og kan lynhurtigt hive i hinanden, som betyder, at der bare er forståelse for netop vores profil, vores farvekode og vores billedmateriale osv., så det hele ligesom har en rød tråd.”

– Søren Jakobsen, restaurantchef, Gastromé