Nettotrailer

22,4 milloner i omsætning på 6 måneder - sådan hjalp vi Nettotrailer med at vækste 30 %

Afspil video

Omsætning

30 %

ROAS

18.55

Organisk trafik

22 %

Aveo stod for:

Firmanavn:

Nettotrailer

Kontaktperson:

Morten Pedersen - IT Ansvarlig

Lokation:

Online & Fysisk

Størrelse:

14 medarbejdere

Service/produkt:

Reservedele og tilbehør til trailere

Hjemmeside:

Hvem er Nettotrailer?

Nettotrailer har over 30 års erfaring inden for salg og reparation af trailere. For nogle år siden valgte de at udvide virksomheden med en webshop, hvor de lagerfører Danmarks største udvalg af reservedele og tilbehør til trailere. Alle produkter er fra kendte producenter og i den højeste kvalitet.
Selvom Nettotrailer har sat sig solidt på det danske marked, har de også et klart mål om at blive de største i Norden. De ønsker derfor at vokse sig endnu større og blive markedsledende i både Norge og Sverige.

Optimering af Nettotrailers digitale tilstedeværelse

Nettotrailer har i mange år haft en webshop, som står for størstedelen af deres salg. Da Nettotrailer kom til Aveo i foråret 2022 var det derfor først og fremmest for at få hjælp til digital markedsføring med henblik på at intensivere væksten af deres webshop.
”Efter nogle møder med Aveo, hvor vi gerne lige ville høre, hvad de havde af idéer, kunne vi mærke, at Aveo var meget proaktiv. De havde mange idéer til, hvad vi kunne gøre for at øge vores ROAS og SEO. Vi følte bare, at det var et rigtig godt match efter vores første møde.”
– Andreas Rudbeck, Marketingansvarlig hos Nettotrailer
Det var Aveos opgave at skabe et solidt fundament for Nettotrailers digitale tilstedeværelse. Første mål var at skabe større trafik og skalere indsatsen, som skulle bidrage til en øget omsætning, samtidig med at vi skulle fastholde et højt afkast. Det skulle ske gennem en målrettet digital strategi med fokus på SEO, Google Ads, Meta Ads og E-mail markedsføring.

Specialiseret markedsføringsindsats med fokus på trafik og salg

For at nå opgaven om at øge Nettotrailers digitale tilstedeværelse startede vi med at afholde et møde, hvor vi udvekslede forskellige idéer. Herefter skulle der lægges en målrettet strategi, som omfavnede Nettotrailers ønsker og behov. Dette indebar en specialiseret SEO-indsats, hvor målet var at få topplaceringer på Google med søgeord, som var relevante for Nettotrailer.
”Aveo har været rigtig gode til at spørge os om de søgeord, vi gerne vil have fremhævet, og dem, som skal arbejdes på. Det bevirker, at SEO-mæssigt er vi rykket et godt stykke fremad, og det vil sige, at vores resultater i Google er blevet meget bedre.”
– Morten Pedersen, IT ansvarlig hos Nettotrailer
Derudover vurderede vi i samarbejde med Nettotrailer, at det ville være gavnligt at fokusere på e-mail markedsføring gennem automatiserede e-mail flows i henhold til den organiske omsætning. Samtidig har vi koordinerede annoncer på både Meta og Google Ads for at nå ud til flere kunder og konvertere mere trafik.
”Aveo har været rigtig gode til at lave nogle nye kampagner om nogle ting, som vi ikke lige havde set i både Google og især også på Facebook. Der har vi opnået en ret stor fremgang i vores konvertering.”
– Morten Pedersen, IT ansvarlig hos Nettotrailer

Målrettet markedsføring skalerer salget i hele Norden

Resultatet af samarbejdet kan ses på flere punkter. Vi har overordnet haft fokus på at skalere markedsføringsindsatserne og på den måde intensivere væksten for Nettotrailer i både Danmark, Norge og Sverige. Ved hjælp af en målrettet SEO-overhaling har webshoppen forøget sin organiske trafik og opnået en stigning i organisk trafik på 22 %. Stigningen i den organiske trafik har samtidig bidraget til en forøgelse af den organiske omsætning på 25 %.
Det intense arbejde med Nettotrailers annoncering på Google har ligeledes kastet nogle mærkbare resultater af sig. I Danmark, Norge og Sverige har Nettotrailer haft en forøgelse i omsætningen fra Google Ads på henholdsvis 29 %, 45 % og 29 %. Nettotrailer har også oplevet succes gennem deres Facebook-annoncering, hvor antallet af ordrer er steget med 87 %, hvilket har resulteret i en stigning i omsætningen fra Facebook på 68 %
Vi så samtidig et uudnyttet potentiale for Nettotrailer i form af E-mail markedsføring, som vi hjalp Nettotrailer med at opsætte fra bunden, hvilket i løbet af 6 måneder har omsat for over 700.000 DKK. Nettotrailer fremhæver også, hvordan de selv har kunne mærke det store udbytte af den øgede, digitale tilstedeværelse:
”Vi har kunne mærke resultaterne ved at samarbejde med Aveo på vores ROAS – det vil sige at de penge, vi hiver ud, dem får vi X antal gange igen. Og den ROAS er blevet højere. Vi har mærket, at vi har fået flere nye kunder bl.a. baseret på e-mail marketing, som er nyt for os, og det giver selvfølgelig også større omsætning.”
– Morten Pedersen, IT ansvarlig hos Nettotrailer
Det er vigtigt for os at rapportere udviklingen, således at Nettotrailer altid kan følge med i resultaterne af markedsføringsindsatserne. En stor del af vores samarbejde bygger på sparring om, hvordan vi hele tiden kan styrke virksomhedens digitale tilstedeværelse og sikre, at de fortsat vækster online.
”Det er rigtig rart at være kunde hos Aveo. Vi får en rigtig god respons på de ting, vi sender afsted. Vi kan altid spørge dem, og der kommer svar, også selvom det måske ikke lige har noget at gøre med det, som vi sidder og arbejder med i øjeblikket.”
– Morten Pedersen, IT ansvarlig hos Nettotrailer

”Aveo har været rigtig gode til at lave nogle nye kampagner om nogle ting, som vi ikke lige havde set i både Google og især også på Facebook. Der har vi opnået en ret stor fremgang i vores konvertering.”

– Morten Pedersen, IT ansvarlig hos Nettotrailer