Spectre

Spectre får visuelt løft gennem ny hjemmeside

Aveo stod for:

Firmanavn:

Spectre

Kontaktperson:

Majken Lübker

Lokation:

Online

Størrelse:

+4.000 ansatte fordelt i Danmark, Tyskland, Letland og Vietnam.

Service/produkt:

Produktion af outdoortøj for private brands

Hjemmeside:

Hvem er Spectre?

Helt kort og godt beskæftiger Spectre sig med at producere outdoortøj for private brands. Det har de efterhånden gjort i mange år og løbende udvidet forretningen. Nu har de hovedkvarter i Danmark og fabrikker i både Letland og Vietman, hvor der bliver produceret udendørs sportstøj i højeste kvalitet. De er nu oppe på mere end 4.000 ansatte, der alle arbejder for at lave lækkert og holdbart tøj til alverdens aktiviteter.
Spectre lader sig ikke begrænse, når det gælder outdoortøj, og har et overordnet fokus på at skabe tøj, som er holdbart, og hvor dets funktion er afgørende. Om tøjet så skal bruges til løb, trekking, skiløb, vandreture eller noget helt femte er faktisk underordnet, for Spectre kan hjælpe med lige det, der skal laves. Med øje for et stort miljømæssigt og socialt ansvar laver Spectre tøj i høj kvalitet, som kan holde længe og derfor har et mindre klimaftryk.

Ny tidssvarende hjemmeside i et moderne design

Idéen til en ny hjemmeside opstod, fordi den gamle trængte til et kyndigt løft og et skub ind i nutiden. Snakken på kontoret gik frem og tilbage om, hvad de godt kunne tænke sig for nogle ændringer, og hvad den nye hjemmeside skulle kunne. Valgte faldt på, at den skulle fungere som et online visitkort, hvor man kan læse mere om, hvad Spectre laver og står for. Spectres Marketing Manager, Majken, faldt over Aveos prisberegner og fik herigennem hurtigt en pris.
“Supersmart kontaktformular, hvor jeg ryger direkte videre til Simon (…), og så gik der jo 20 minutter, så havde jeg Simon i røret og nærmest aftalt den første introsamtale.”
– Majken Lübker, Marketing Manager, Spectre
Der blev hurtigt sat gang i processen under et møde hos Aveo, og allerede et par dage senere var projektet sat i søen.
“Jeg har lyst til at bruge det samme ord om samarbejdet med Aveo – det er bare nemt. Og så er det superfedt at få noget sparring retur. Nu sidder jeg som eneperson i marketingafdelingen her og når kun det, jeg når, så det her med at kunne få nogle inputs fra Aveo (…), så kommer der noget konkret fra de her mennesker, jeg har noget med at gøre. Det giver rigtig meget værdi for mig.”
– Majken Lübker, Marketing Manager, Spectre
Under hele processen har der været fokus på løbende feedback, så Spectre fik den ønskede løsning, og vi hos Aveo har stået klar med kyndig sparring og design. På den måde blev der taget hånd om, at Spectres nye hjemmeside fik et skub i en mere moderne retning.

Et funktionelt online visitkort

Med overvejelserne om en mere moderne hjemmeside, der skal fungere som et online visitkort, in mente, satte vi hos Aveo sving i designet. I et godt samarbejde er det altid vigtigt at forventningsafstemme og tale om de behov, der måtte være, og her har Aveo været en glimrende sparringspartner for Majken og Spectre som helhed.
“Selve hjemmesiden, vi er endt med at lave med Aveo, er lige præcis det digitale visitkort, som vi snakkede om indledningsvist, vi gerne ville nå i mål med. Både muligheden for at vise noget visuelt og præsentere Spectre og det, vi laver (…), det er vi nået supergodt i mål med.”
– Majken Lübker, Marketing Manager, Spectre
Det gode samarbejde mundede ud i lige det, Spectre havde en forventning om: En hjemmeside med et moderne udtryk, hvor man nemt og bekvemt kan bevæge sig rundt og læse mere om, hvad Spectre laver, og hvad de kan gøre for netop outdoor-virksomheder. Det kan være lidt af en opgave at forklare, hvordan man helt konkret fremstiller outdoortøj i høj kvalitet, så det var her vigtigt at kunne vise det visuelt på hjemmesiden i stedet. Og det kom Aveo godt i mål med.
“Det er bare kørt. Det her med en direkte kontaktperson fungerer supergodt både i designprocessen og projektfasen.”
– Majken Lübker, Marketing Manager, Spectre
Med et godt samarbejde er man allerede nået langt, og det er samarbejdet med Spectre et godt eksempel på. Både det visuelle og det mere tekniske kom til at gå op i en højere enhed, og nu står Spectre med en ny hjemmeside, der møder deres behov og forventninger.

Ny hjemmeside og et fortsat samarbejde

Nu står vi på den anden side, og Spectre har fået en ny hjemmeside, der stemmer overens med det udtryk, de gerne ville have. Hjemmesiden er blevet et digitalt visitkort, der er nem at overskue, så besøgende hurtigt kan navigere rundt. Og der bliver spædet til med et godt, grafisk udtryk og videoer, så budskabet om outdoortøj i høj kvalitet står knivskarpt for alle, der kommer ind på spectre.dk.
“Vi har valgt Aveo, fordi det bare virkede 100 % nemt fra starten af. Det har været en proces, der har været lige til at gå ind i, og det har været et samarbejde, som har været mere eller mindre gnidningsfrit, men det har bare kørt.”
– Majken Lübker, Marketing Manager, Spectre
Med styr på den nye hjemmeside er det tid til at kigge længere frem. Allerede fra start har Spectre købt Hosting & Support med i deres løsning, så der altid er mulighed for at ringe ind og få hjælp, hvis teknikken driller. Derudover er der også blevet lavet en marketingaftale, hvor der skal fokuseres på SEO. Her hos Aveo er der ingen tvivl om, at vi glæder os til at hjælpe Spectre godt videre og langt ud over stepperne.

Det grafiske resultat

”Jeg har lyst til at bruge det samme ord om samarbejdet med Aveo – det er bare nemt. Og så er det superfedt at få noget sparring retur. Nu sidder jeg som eneperson i marketingafdelingen her og når kun det, jeg når, så det her med at kunne få nogle inputs fra Aveo (…), så kommer der noget konkret fra de her mennesker, jeg har noget med at gøre. Det giver rigtig meget værdi for mig.”

– Majken Lübker, Marketing Manager, Spectre