WoodByLaa

WoodByLaa opnår online succes med specialiseret marketingindsats

Omsætning

347 %

Konverteringsrate

117 %

Mdl. organiske besøg

1.000 +

Aveo stod for:

Firmanavn:

WoodByLaa

Kontaktperson:

Nicolai Ladefoged Christensen – Indehaver

Lokation:

Online

Størrelse:

To medarbejdere

Service/produkt:

Specialdesignede festartikler

Hjemmeside:

Hvem er WoodByLaa?

WoodByLaa hjælper deres kunder med at skabe unikke oplevelser til festlige begivenheder og mange af livets glade stunder. De fremstiller specialdesignet pynt og skilte til arrangementer som f.eks. bryllupper, barnedåb og konfirmationer.
Alle skilte og pynt er egenproduktion, designet og udviklet af WoodByLaa. Produktionen ligger i Randers, hvor alle produkter skæres og pakkes. Her bliver der lagt stor vægt på dansk kvalitet og godt håndværk. Produkterne fremstilles i eksklusiv egetræsfiner, massivt egetræ og diverse akryl.

Brugervenlig webshop med fokus på digital markedsføring

WoodByLaa kom til Aveo for to år siden med et ønske om at få udarbejdet en overskuelig og enkel webshop. Her var det især vigtigt, at webshoppen havde kunderne for øje ved hjælp af et brugervenligt design. WoodByLaa ville ligeledes gerne have en webshop, som var indbydende og særligt tiltalte kvinder ift. farvesammensætning og billeder. Webshoppen fik således et stilrent og feminint udtryk, som fremhæver WoodByLaas mange unikke produkter.
Efterfølgende har det været Aveos opgave at optimere samt markedsføre WoodByLaas webshop. Første mål var derfor at få WoodByLaa på det digitale landkort og øge synligheden på Google. Det skulle indledningsvist ske gennem en skræddersyet SEO-strategi.
”Grunden til, vi valgte Aveo til at lave vores SEO, var fordi, vi allerede havde valgt dem til at lave vores hjemmeside. Men den vigtigste ting var, at Aveo i forvejen selv ligger nummer 1 på Google, og hvis de ligger nummer 1, så må de være gode til det, de laver, og derfor valgte vi dem.”
– Nicolai Ladefoged Christensen – Indehaver​ af WoodByLaa

Skræddersyet SEO-strategi sikrer topplacering på Google

For at nå målet om en forhøjet digital tilstedeværelse gik vi hos Aveo til opgaven med fuld fokus på at skabe en målrettet strategi. Vi startede med at lægge vores kræfter i en specialiseret SEO-indsats, hvor målet var at få topplaceringer på Google med relevante søgeord. Det gjorde vi bl.a. ved at lave dybdegående analyser og opsætte en SEO-venlig struktur for webshoppen.
”En af de vigtigste ting for mig med markedsføring var, at vi blev synlige på Google, og selvfølgelig på side 1, og den opgave løste Aveo til fulde, da der ikke gik ret lang tid, inden vi faktisk lå på side 1.”
– Nicolai Ladefoged Christensen – Indehaver af WoodByLaa
Herefter vurderede vi i samarbejde med WoodByLaa, at det ville være gavnligt at koble både Google Ads, Meta-annoncering og e-mail marketing på aftalen. Synergien mellem de forskellige markedsføringsindsatser ville gøre, at WoodByLaa kunne nå ud til flere potentielle kunder og dermed øge trafikken på deres webshop. En stor del af vores samarbejde består derfor også i at koordinere kampagner og tiltag på både webshoppen og sociale medier sammen i fællesskab.
”Da vi ligesom fik SEO op at køre, og man kan sige, at det bare kørte, begyndte vi at kigge på Facebook og Instagram. Der er ingen tvivl om, at vi er blevet mere synlige på sociale medier med sponsoreret opslag, og vi får følgere hver dag.”
– Nicolai Ladefoged Christensen – Indehaver af WoodByLaa

Specialiseret marketingindsats giver synlighed og salg

Aveos tætte samarbejde med WoodByLaa har givet tydelige resultater, som vi er meget stolte af. I dag har WoodByLaa en effektiv og ikke mindst synlig webshop. Ved hjælp af en målrettet SEO-overhaling har webshoppen forøget sin organiske trafik og opnået en stor forbedring af konverteringsraten. Vi kan ligeledes se en stor stigning af salg som følge af det fleksible og gode samarbejde med annonceringer på tværs af forskellige kanaler.
Stifterne bag WoodByLaa har også selv kunne mærke det store udbytte af den øgede trafik:
”Der er ingen tvivl om, at da vi lavede den aftale, at vores salg det steg. Vi fik flere forespørgsler, vi fik ordrer ind hver dag og nogle gange mange ordrer. Så der er ingen tvivl om, at det har været det hele værd.”
– Nicolai Ladefoged Christensen – Indehaver af WoodByLaa
WoodByLaa har desuden en Hosting og Support-aftale hos Aveo, som skal være med til at sikre, at webshoppen altid kører fejlfrit. En stor del af samarbejdet bygger ligeledes på sparring om, hvordan vi hele tiden kan forbedre webshoppen med nye funktioner og designs samt styrke WoodByLaas digitale tilstedeværelse. På denne måde sikrer vi, at WoodByLaa fortsat vækster og oplever online succes.
”At være kunde hos Aveo, synes jeg, er rigtig fint. De har en super support, der altid sidder klar ved telefonen. Man er aldrig længere væk end et opkald. Det kan jeg godt lide.”
– Nicolai Ladefoged Christensen – Indehaver af WoodByLaa

Det grafiske resultat

”Der er ingen tvivl om, at da vi lavede den aftale, at vores salg det steg. Vi fik flere forespørgsler, vi fik ordrer ind hver dag og nogle gange mange ordrer. Så der er ingen tvivl om, at det har været det hele værd.”

– Nicolai Ladefoged Christensen – Indehaver af WoodByLaa