Dit domænenavn er det, dine potentielle kunder skal skrive i deres browser, hvis de vil direkte ind på din hjemmeside. Det er altså det første, de vil blive eksponeret for. Derfor er det også meget vigtigt, at dit domænenavn har relation til dit virksomhedsnavn, da et uigennemskueligt domænenavn kan nedbringe troværdigheden markant.
Hjemmesidens design og layout
Din hjemmeside er dit online visitkort, og derfor skal den stå helt skarpt. Det er i høj grad ved design og layout, at magien sker. Det er der, at der kan skrues gevaldigt op for troværdigheden og professionalismen.
Menupunkter og undersider
Det her punkt har stor betydning for, hvor overskuelig din hjemmeside er. Hvis den er helt fyldt op med forvirrende menupunkter og ulogiske undersider, så øges risikoen for, at dine potentielle kunder giver op og simpelthen forlader din side. Hold dig derfor til det relevante og nødvendige.
Der er ikke noget, som kan udstråle mangel på professionalisme som et utydeligt, sløret og dårligt komponeret billede. Gør derfor dig selv en tjeneste og brug lidt krudt på, at få taget nogle gode billeder.
Din hjemmeside skal være hurtig, ellers så smutter de besøgende igen. Selvom internetserveren selvfølgelig også spiller en rolle her, så gør dit valg af hjemmesideudbyder i høj grad også.